Wednesday, February 24, 2010

DOWN WITH VOA

بروید.


جی میل نیز هم از مسدودیت بی بهره نماند

- در سراسر جهان؟!!!! واقعا که؟ منظورتون از سراسر جهان، همون سراسر ایرانه؟!
از کجای جهان در این مورد مطلبی دریافت کردید که ما نمیدونیم؟؟؟؟؟؟!
(لطفا شعور کاربران رو در نظر بگیرید تا با شما مثل صدا و سیما برخورد نشه! لطفا)

- من از بدو تاسیس جی میل همه کارهایم را با آن انجام می دهم . به این علت که امنیت بالایی دارد و سرویس قابل قبولی ارائه می دهد. در این چند هفته بسیاری از کارهایم مختل شده و این را توهین به شعورم می دانم وقتی می گویند باز نشدن جی میل در طول این مدت به خاطر قطعی کابل بوده. آخر اگر کابل قطع باشد که سایر سایت ها هم مشکل پیدا می کنند. کمی انصاف چیز خوبی است

- ببخشید وقتی که پلیس اعلام میکند ایمیل مردم را چک میکنیم چرا نباید از ایمیل ملی استفاده کنیم تا کار مسئولین راحت تر شود؟
دوما شما که گوهینامه SSL برای ایران ندارید چرا مردم را تشویق به استفاده از ایمیل ملی میکنید مگر شما نباید یک ارتباط امن ایجاد کنید که ما استفاده کنیم؟ یا شاید هم ما باید استفاده کنیم تا شما بعد اگر دلتان خواست آنرا امن کنید؟

- نقش فيلتر مخابرات بخوبي نمايان است .
گيرم كه جي ميل را مسدود كرديد با افكار مردم چه خواهيد كرد !!!!

- بی بخارتر از این نمیشد بررسی کرد. خدای نکرده از کسی انتقاد نکنید ها !!!! یهو بدشون میاد.

- مگر استفاده از ای میل ملی هم اجباری می شود؟ شما کدام کشور را سراغ دارید که مردم را مجبور کنند از ای میل خاصی استفاده کنند؟

- سایتهای بانکهای داخلی هم که از https استفاده میکنند باز نمی شوند!!

- بابا تو رو خدا یکی به داد ما برسه،آخه به کی باید شکایت کنیم؟22 بهمن که تموم شد چرا نمی زارن مردم به کار و زندگیشون برسن

- پس چرا با ف.... شكن ميشه و هيچ مشكلي نداره ؟



- من خودم تخصصم کامپیوتر و شبکه است.... اختلال در جی میل و مسنحر یاهو بار هاو بارها اتفاق افتاده در بهمن ماه هم این اختلال به اوج خودش رسید ربطی هم به پاره شدن کابل نداره و به دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی کشور مربوط میشه خودتون هم خوب می دونید. چطور ممکنه با قطعی کایل فقط در جی میل و چند میل سرور دیگه اشکال بوجود بیاد؟ و بقیه سایت ها کار کنه و نکته دیگه اینکه در همان مقطع قطعی کابل با ف...شکن براحتی وارد جی میل می شد.
اونقدر شجاع باشید و بگید که عمدا در این سرویس اختلال ایجاد کردید.

- من نفهمیدم چی شد؟
دلیل قطعی ایمیل خیلی واضحه. ف...ینگ مخابرات روتی (مسیری) رو که جیمیل برای اتصال استفاده میکنه دستکاری کرده و یه حلقه بسته درست کردن. در واقع این باعث میشه سایت بالا نیاد و بدون اینکه صفحه ف...ینگ رو نشون بدن، عملا خیلی زیرکانه و زشت سایت رو ف... کردن! دلیل موجهش هم اینکه با پر.کسی خیلی راحت جیمیل باز میشه و هیچ مشکل کندی سرعت نداره. بیخود بحث https رو هم مطرح نکنین، تاثیرش رو کاهش سرعت بسیار اندکه و هیچ ربطی به وضع فعلی افتضاحی که سایت اصلا نمیتونه بالا بیاد نداره!
آخر یکی از مسئولان نباید پاسخگو باشه به کدوم مجوزی حق دارند سرویس ایمیل رو عملا ف... کنند؟؟!!!

- اصلا" انگار نه انگار که ما هم حق و حقوقی داریم! کلی اطلاعات روی این سروسی داریم! در جاهای مختلف این آدرس رو برای تماس دادیم! از این گذشته حدود دو هفته است که امکان دانلود مقاله از IEEE هم وجود نداره! کارامون همش رو هواست! بدون IEEE دانشجو های برق باید چی کار کنن؟ دیگه داریم دق می کنیم! هم این طرفی ها ما رو تحت فشار گذاشتن هم اون طرفی ها! ما هم که انگار نه انگار اصلا" آدمیم!

- تمام جهان از gmail استفاده ميكنند . چرا فقط ما اين مسئله را امنيتي ميبينيم ؟ به خاطر SSL ؟ يا ضعف سيستم اطلاعاتي داخلي؟ يا عدم توانايي در كنترل شورش هاي شهري ؟
آيا نفع اين سرويس ها بيشتر از ضرري كه ميتواند مهار شود نيست؟

- حالا ایا فقط جی میل از کابل فجیره استفاده می کنه؟
ببخشید ما سواد IT نداریم لطفا بگید چرا yahoo و بقیه سایت های خارجی قطع نشدند

- دوست عزیز... من الان در چین زندگی می کنم... ایمیل من هم همین مشکل رو داره. ایمیل ملی دیگه چیه... تو چین که از این خبرا نیست...

- ایمیل ملی یک فضا با امنیت بسیار پایین است تا بتوانند مردم را بهتر دید بزنند(نفی قانون اساسی)

- البته این که اختلال در جی میل بدون در نظر گرفتن پیامدهای آن به عنوان یک فرصت انگاشته شود ناشی از ساده انگاری است. امکانات و کارآمدی جی میل را نمی توان با هیچ سرویس دیگری مقایسه کرد و پیدا شدن یک جانشین ایرانی قابل اعتماد برای آن بسیار دور از ذهن است. گذشته از همه اینها حق انتخاب با کاربران اینترنت است. نباید به اسم ای میل ملی آنها را وادار به استفاده از چنین سرویسی کرد.

- هنوز اختلال وجود دارد

- ممنون از اينكه اين دغدغه كاربران اينترنت را به خوبي منعكس كرديد. عجيب است ايميل كه يكي از ابزار حياتي براي زندگي امروز خصوصا براي دانشگاهيان به شمار مي رود، به اين سادگي قطع يا محدود مي شود و هيچ كس هم پاسخگو نيست! آقايان بدانند گاهي ايميل براي افراد نقش حياتي دارد و اگر خودشان ارتباطي با اين مقولات نداشته اند دليل نمي شود كه همه اين طور باشند. زشت است كه در اين موارد كشورهايي چون چين الگوي آقايان باشند چون مباني حكومت ما با چنين كشورهايي متضاد است.

- کاملاً واضح که اختلال کار مسئولین ... ماست، چون با ف...رشکن به راحتی وارد میشه.
خیلی بی مسئولیت هستند و اصلاً فکر نمی کنند که بعضی ها کار حیاتی دارند!!!

- جوک روز: "اگر كيفيت سرويس داخلي كم است، بايد به آن اعتماد كنيم تا كيفيت با استفاده از آن بالا برود."
این همه سال از اتومبیلهای ملی استفاده کردیم کیفیتش روز به روز بدتر شد .

- همه چيز ملي
تنها كشوري هستیم كه مي خواهيم همه چيز ملي داشته باشيم بدون پشتوانه قدرت و علم

- چون جی میل از https استفاده می کند که اطلاعات و ارسالات کاربران ایمن است در ایران مسدود شده است. وگرنه در صورت وجود یاهو باز هم کسی به دنبال ایمیل های ناشناخته ایرانی نمی رود.

- ما که در خوابگاه کوی با وایرلس دانشگاه به راحتی وصل می شویم

- حقوق شهروندي؟!!!!!!!!!
جوك جديده؟

آقا سوال بنده این هستش کدام قانونی به مسئولین اجازه میده برای ملت تصمیم بگیرند که از خدمات کدام سرویس استفاده کنند

حالا نگاهی به جواب مسئولان می اندازیم:

معاون آموزش و پژوهش و امور بین‌الملل وزارت ارتباطات با تاکید بر اینکه شبکه ملی اینترنت تا پایان برنامه پنجم توسعه عرضه خواهد شد گفت: ‌راه اندازی شبکه ملی اینترنت و بحث ف...ینگ دو مقوله متفاوت است که سیاستگذاری در حوزه ف...رینگ ربطی به این وزارتخانه ندارد.

دکتر مهدی اخوان در پاسخ با بیان این مطلب افزود: راه اندازی شبکه ملی اینترنت در لایحه برنامه پنجم توسعه دیده شده است که بر این اساس قرار است سرعت دسترسی مشترکان به خدمات اینترنت افزایش یابد به طوری که مشترکان خانگی با سرعت اینترنت 12 کیلو بیت در ثانیه به اینترنت دسترسی یابند.

وی افزایش دسترسی به اینترنت را از اهداف راه اندازی این شبکه دانست و تاکید کرد:‌ راه اندازی این شبکه نیاز به زیرساختهای زیادی دارد که از آن جمله می توان به انتقال هاستینگ از خارج به داخل کشور اشاره کرد.

اخوان اظهار داشت: کاربران ایرانی برای دسترسی به سایتهای فارسی زبان که در داخل کشور راه اندازی شده اند لازم است تا درخواست بین‌المللی خود را صادر کنند و این به معنای ایجاد ترافیک بین‌المللی است که برای کشور هزینه های زیادی تولید می کند ولی با راه‌اندازی شبکه ملی اینترنت علاوه بر کاهش ترافیک بین‌المللی کاربران قادر خواهند بود با سرعت مناسب به اینترنت دسترسی یابند.

همانطور که خواندید جی میل با سایتهای رفع مسدودیت قابل باز شدن است ولی چگونه؟ این سایتها عملا خود این سایت را باز می کنند و برای کاربر می فرستند پس اگر مشکل در کشور کاربر به وجود آمده باشد به همین راحتی برطرف می شود. دوما چرا کاربران کوی دانشگاه تهران بدون محدودیت متصل می شوند، جواب آن در همان دولت عدالت محور است که عدالت را برای همه رعایت می کند. البته می توان گفت شاید دانشجویان مقیم تهران در حال حاضر مورد نظارت قرار می گیرند تا فعالیتهای و خط مشی فکری آنها کاملا مشخص شود (از ادامه این قسمت معذوریم) .سوما آنچه که یک کاربر ایرانی از چین نوشته است دلیل بسته شدن این سایت در این دو کشور است، پس باید گفت ارتباطی بین حوزه اینترنت این دو کشور به یکدیگر وجود داشته باشد که هر دو در یک زمان دچار این مشکل شده اند، البته نباید از یاد ببریم که 80% مردم چین بی دین هستند و سیستم حاکم بر این کشور کمونیستی می باشد که نقش آن را در پرچم سرخ چین می توان مشاهده کرد اما در ایران مسئله کاملا بر عکس است حدود 99.3% مردم پیرو ادیان هستند و سیستم حکومتی ضد کمونیستی بر آن حکم فرماست. ضمنا می توان گفت که در چند سال اخیر نشانه هایی از کمونیسم کشور پدیدار شده اند که عمدا تبلیغات آنها از صدا و سیما نشان داده می شود (خواه سهوی و یا برعکس)، نشان دادن ماه و ستاره و داس درو از این جمله است.

چرا کاربران خانگی باید سرعت 12 کیلو بایت را داشته باشند مگر اکنون این مقدار کمتر از این می باشد؟ این گفته اخوان عمق فاجعه درکشورمان را نشان می دهد گرفتن هزینه بسیار بسیار زیاد برای خدمات اینترنتی و دادن کیفیت بسیار پایین به کاربران نشان دهنده توجه دولت به امر ارتباطات است، البته کاملا مشهود بود که رئیس جمهور پیشین ایران به این قسمت توجهی نداشت چون مباحث مطرح شده از طرف وزیر وقت ارتباطات(سلیمانی) موجب تعجب و حتی اعتراضات نمایندگان مجلس به آن مشد ، فردی که چیزی از اینترنت در چنته نداشت. و در دوره صدارت خود حتی یک بار نیز مورد استیضاح قرار نگرفت.

البته نباید از یاد برد که محدودیت شدید در عرصه ارتباطات از واگذاری مخابرات آغاز شده واگذاری که به اصطلاح خصوصی و قانونی بود اما در واقع از یک جیب به جیب دیگر شدن سازمان بود، و بعد از آن مشکلاتی که برای سهامدار اصلی پیش آمد.

با پلیسی شدن جامعه دیگر باید فاتحه پیشرفت در کشورمان را بخوانیم.مسئولان کشور هنوز اولین اصل مدیریت را که پرهیز از مچ گیری است را یاد نگرفته اند.

یک قانون در جهان وجود دارد و آن خواستن است.

تو می تونی همون طور که من تونستم.