Monday, April 12, 2010

علی دیزایی دستگیر شد

خبر دستگیری رئیس پلیس ایرانی مقیم انگلیس در این روزها به یک خبر مهم و بزرگ تبدیل شده است. علی دیزایی یک ایرانی مقیم انگلیس که سال های زیادی را در انگلیس سپری کرده است در چند روز گذشته مورد پیگرد قانونی دولت انگلیس و دستگیری قرار گرفت.

این فرد تاکنون به عنوان یکی از بزرگترین و موفقترین شهروند خارجی شناخته می شد که توانسته بود در اسکاتلندیارد جذب و پیشرفت نماید، در این روزها در زندان بسر می برد.

پلیس ایرانی مقیم انگلیس تحصیلات خود را در انگلیس به پایان رسانیده و همانطور که ذکر شد در ادراه پلیس این کشور مشغول به کار شد. او بعد گذشت چند سال توانست به عنوان رئیس پلیس یکی از مناطق انگلیس انتخاب شود. گفتنی است در سال های اخیر او مصاحبه هایی با برنامه های صدا و سیمای ایران داشته است.اما آنطور که در خاطر ما باقی است آخرین مصاحبه او با شبکه خبر در مورد نژاد پرستی و ... در انگلیس بود.

وی تمام تلاش خود را در راه از بین بردن نژاد پرستی در انگلیس به کار بسته بود، حتی تز دکترای خود را در مورد نهادینه بودن نژاد پرستی در اسکاتلند یارد ارائه کرد. وی به گفته همکاران مهاجر خود به عنوان یک نماد از یک انسان آزادی خواه، موفق، و فردی که برای از میان برداشتن نژاد پرستی در انگلیس تلاش می کند شناخته شده بود.

دولت انگلیس در گذشته وی را متهم به چندین جرم در چندین بازه زمانی کرده بود، اما مثل اینکه تا کنون موفق به جلوگیری از پیشرفت وی در اداره پلیس مرکزی انگلیس نشده بود.

خانواده علی دیزایی اعلام کرده است که با آنکه در دادگاه تمامی شواهد و قراین به بیگناهی آقای دیزایی اذعان داشت اما حکم دیگری صادر شد.

وکیل خانوادگی آقای دیزایی نیز اعلام کرد ما منتظر دادگاه تجدید نظر هستیم.

اما متاسفانه انگلیس یکی از بزرگترین کشورهای نژاد پرست در اروپا می باشد، بدیهی است طبق اطلاعات ما از انگلیس، این کشور همیشه با مهاجران مشکل داشته و این امر از تعداد شکایات مهاجران از افرادی که به ضرب و شتم آنها می پردازند کاملا مشخص است. پلیس انگلیس همواره با این مشکل مواجه بوده که در چنین درگیرهایی باید از چه کسی حمایت کند !!!

بدیهی است چرا برای یک ایرانی در کشوری که به عنوان منفورترین کشور دنیا است چنین مشکلی پیش آمده .

متاسفانه این خبر در سیما ایران اصلا پخش نشد و به نوعی سانسور خبری شد. به قول معروف:

ننگ ما،صدا و سیمای ملی ما

ما نیز از آقای دیزایی حمایت خواهیم کرد و تقاضای آزادی برای او را داریم.

همه با هم علیه نژاد پرستی


Wednesday, April 7, 2010

100 سایت پربازدید در ایران100 سایت پربازدید در ایران

1google.com

2yahoo.com

3blogfa.com

4mihanblog.com

5blogger.com

6cloob.com

7persianblog.ir

8tabnak.ir

9wikipedia.org

10travian.ir

11rapidshare.com

12wordpress.com

134shared.com

14msn.com

15blogsky.com

16farsnews.com

17webgozar.com

18microsoft.com

19persiangig.com

20 tebyan.net

21conduit.com

22football3.ir

23p30world.com

24parsiblog.com

25persiantools.com

26sanjesh.org

27istgah.com

28vatandownload.com

29mihandownload.com

30niksalehi.com

31babylon.com

32tinypic.com

33payamsara.com

341e100.net

35khabaronline.ir

36asriran.com

37myfc.ir

38live.com

39iranblog.com

40imdb.com

41music-baran.com

42aftab.ir

43bmi.ir

44ask.com

45mediafire.com

46mehrnews.com

47bing.com

48rajanews.com

49isna.ir

50persianv.com

51files.wordpress.com

52irna.ir

53oxinads.com

54pnu.ac.ir

557gardoon.com

56bankmellat.ir

57downloadha.com

58alef.ir

59hotfile.com

60seemorgh.com

61jahannews.com

62p30download.com

63patoghu.com

64bp.blogspot.com

65ning.com

66facebook.com

67asandownload.com

68fardanews.com

69niazerooz.com

70mci.ir

71asrejavan.com

72youtube.com

73persianstat.com

74agahinameh.com

75irib.ir

76gsm.ir

77irancell.ir

78eforosh.com

79city01.ir

80majidonline.com

81kamyabonline.com

82img98.com

83roshd.ir

84ds.com

85gooshnavaz.com

86myrapfa.com

87jamejamonline.ir

88iran-eng.com

89sb24.com

90cnet.com

91iran-tejarat.com

92shatel.ir

93iran20.com

94deviantart.com

95photobucket.com

96adobe.com

97ir-tci.org

98mozilla.com

99ghatreh.com

100khanwars.ir


این لیست بلند بالا شامل 100 سایتی بودی که توسط کاربران ایرانی از شبکه بارگذاری شده است. با هم به آنالیز آن می پردازیم.

در Top 10 نام گوگل در ردیف اول به چشم می خورد و اگر غیر این بود باید تعجب می کردیم. همینطور شاهد حضور چند سایت خدمات دهنده بلاگ هستیم، دیدن بلاگر که اکنون جزءای از گوگل شده است در ده تای برتر بسیار تعجب آور است، این سایت در کشور ایران برای جلوگیری از ثبت بلاگ مسدود است بنابراین می توان استناد کرد کاربران گذشته این سایت این مقام را برای آن به ارمغان آورده اند.سایت بازی آنلاین تراوین نیز جزء 10 سایت برتر قرار گرفته که چیزی جز بازدید مداوم کاربران این سایت دلیل آن نمی باشد. از Top 10 که بگذریم سایت های معروفی چون راپید شیر، ماکروسافت، و وردپرس را می بینیم. این سایت ها در ایران هنوز به پای سایتهای 10 تای بالا نرسیده اند.

اگر فراموش نکرده باشید از سالهای پیش سایت یوتیوپ در ایام عید مسدود می شد نه به دلیل محتوای آن بلکه به دلیل کاهش سرعت اینترنت ایران، و بعد از مدتی به حالت اول بر می گشت. اما امسال این روند به گونه ای دیگر است سایت بزرگ یوتیوپ که توسط گوگل بر عرصه اینترنت بنا نهاده شده و با صرف هزینه های کلان برای تامین مخارج آن اداره می شود از تابستان سال گذشته در ایران مسدود مانده است. با آنکه سرعت اینترنت در ایران خیلی کمتر از حال بود این سایت زمانی جز تاپ تن های ایران به شمار می رفت. اکنون شاهد آنیم که این سایت با مسدود شدن به سرعت جایگاه واقعی خود را از دست داده اما ناپدید نشده است. یوتیوپ اکنون با مسدودیت رتبه 72 را در ایران در اختیار دارد، یا به عبارتی می توان گفت بازدید این سایت از مقدار بازدید سایت رسمی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران بیشتر است. حال چگونه می توان تصور کرد که این سایت با جلوگیری شدید از دسترسی کاربران به آن به این مقام دست یافته است!!!!!(Mind Power)

در مقامهای پایینتر از 20 نام چند سایت مربوط به بانک ، سازمان آموزش عالی، دانشگاه ها را می بینیم. قرار گرفتن سایت هایی که اقدام به آموزش افراد برای ورود به دانشگاه ها می کنند حکایت از بحران شدیدی در عرصه آموزش در کشور را دارد.همینطور وجود چندین سایت دانلود موسیقی نیز نشاندهنده وضع نا به سامان فرهنگی است سایت های رپی که آزمایش خود را در کشورهای دیگر پس داده اند.

در پایان این لیست نام دو کمپانی با دو سیاست مختلف را می بینیم ادوب و موزیلا، نظر ما اینست که سایت ادوب تنها به خاطر در اختیار گذاشتن فلاش پلیر خود به این مقام دست یافته البته فلاش پلیری که هنگام نصب با مشکل مواجه می شود و تنها سبب آزار کاربران می گردد در دو پله پایین تر از آن موزیلا را می بینیم سایتی که به رایگان تمام برنامه های خود را در اختیار کاربران قرار می دهد.سایتی که آشیانه ای بود برای سوختن و سوزاندن فایر فاکس و تبدیل آن به بهترین و سریعترین مرورگر جهان. سایت قطره نیز در رتبه 99 جای گرفته است، بر طبق اطلاعات ما از پیشینه فعالیت آن، این سایت با نام فوگل شروع به کار کرد و ظاهری به مانند گوگل برای خود بر گزید اما با محتوای فارسی بعد از چند سال این سایت تغییر نام داده و به نام موتور جستجوگر قطره به همراه نمایش اخبار معروف شد.

Tuesday, April 6, 2010

Persian New Year Google Logo

سال 1389 برابر با سال 2010-2011 میلادی در کشورهایی که جزئی از ایران باستانی بوده اند آغاز شده است. به همین مناسبت مانند تمام سال ها گوگل در صفحه اول خود برای گرامیداشت این روز اقدام به تغییر لوگوی خود نمود. در چند سال پیش گوگل این عید بزرگ پارسی را تنها بر روی موتور جستجوگر زبان فارسی خود اعلام می نمود اما در سال های اخیر این اقدام جنبه جهانی پیدا کرده و لوگوی سایت رسمی برای تمام جهانیان به مناسبت سال جدید ایرانی تغییر پیدا می کند.

لوگوی امسالی که ما در سایت می بینیم متشکل از حرف نوشتاری G است مابقی حروف به ترتیب O اول با سبدی از تخم مرغ های رنگین، O دوم با سیبی زرد، حرف g توسط دو ظرف مربعی شکل که در آن سمنو و سنجد دیده می شود، L توسط سبزه ای که نماد رویش است و حرف نهایی یعنی e توسط روبان قهوه ای که به دورسبزه کشیده شده رسم گشته است.

به طور اتفاقی جستجویی در اینترنت در این باره کردیم و به نتایج بسیار عجیبی از سوی سایت های رسمی و خبرگزاری های مربوط به کامپیوتر برخوردیم.

در نتیجه اول جستجو، یکی از سایت های به اصطلاح بزرگ در زمینه IT مطلبی کاملا کذب منتشر کرده بود که امسال تنها سالی است که این کار توسط این موتور جستجوگر بزرگ وب انجام گرفته است.

این پایگاه برای بیان این خبر هیچ وقت به جستجوی کوچک در وب نپرداخته و یا حتی به بلاگ های مرتبط نیز متصل نشده است. متاسفانه تعداد این عده از خبرگزاری رسمی افزایش یافته است آنها دانش کافی برای صحبت در این زمینه بسیار پیش پا افتاده ر نیز ندارند و اقدام به آموزش و پخش خبر می نمایند.جای بسی تاسف است که هیچ مرجعی برای آزمون صحت هر نوع خبر در ایران وجود ندارد.

مطلبی دیگر توسط یک کاربر محترم بر روی وبلاگ قرار گرفته بود که عنوان شده بود " من تغییری در گوگل نمی بینم".

مشکل شما این بود که یا مرورگر شما سایت گوگل را در حافظه ذخیره داشته و برای افزایش سرعت شما از بارگذاری مجدد آن امتناع ورزیده است، و یا کوکی های شما برای گوگل فعال بوده. احتمال بسیار کمی وجود دارد که شما از برنامه های و افزونه های کش بر روی مرورگر خود نیز استفاده کرده باشید.

مشکل شایع دیگر که در بین سرورها گسترش یافته Cash کردن سایت بر روی سرور اصلی است. این کار نیز به منظور کم کردن ترافیک و افزایش پهنای باند انجام می گیرد.اساس این روش به گونه ای است که بر طبق تنظیمات انجام شده کاربران درخواست کننده سایت مورد نظر باید به حد مجازی برسند تا سرور این سایت را از شبکه بارگذاری کند.