Saturday, July 13, 2013

دیتا سنتری در داخل پناهگاه اتمی



مقر باهنهوف در مرکز استلکهم ، خدمات دهنده و هاست وب سوئدی در یکی از سردترین نقاط زمین قرار گرفته است. نام این مرکز، زمانی بر سر زبانها افتاد که در چند سال پیش به عنوان پایگاهی برای سایت Wikileaks در رسانه ها از آن یاد شد.  
 Pionen White Mountains در زیر یک لایه 30 متری از صخره های گرانیتی در ویت برگ پارک استلکهم قرار دارد که تا قبل از این به عنوان یک پناهگاه و مرکز فرماندهی هسته ای در دوران جنگ سرد مورد استفاده قرار می گرفت.



bahnhof data center isp in former nuclear bunker from cold war stockholm sweden (17)


تامین فضایی 141000 فوت مکعب برای ژنراتور های پشتیبان و رک سرورها در داخل غارها به وسیله انفجار های مهار شده نزدیک به دو سال زمان برد. بر طبق اظهارات آلبرت لنرد طراح فرانسوی، این مرکز دارای فضای بالغ بر 1200 متر مربع است و همچنین در حین طراحی این مرکز، چندین مسئله چالش بر انگیز مقابل وی قرار گرفت.

Friday, July 12, 2013

آموزش خط فرمان-قسمت نوزدهم

با قسمتی دیگر از آموزش خط فرمان در محیط سیستم عامل گنو/لینوکس در خدمت شما هستیم. در این قسمت سعی داریم بر روی نحوه آنالیز و تعمیر فایل سیستم ها توسط محیط ترمینال تمرکز نماییم.

قبل از هر چیز برای شروع کار با خط فرمان ابتدا نیاز به بررسی هارد درایو خود دارید، سپس بعد از مشخص شدن وضعیت هاردتان می توانید آنها را بررسی و تعمیر نمایید. در اینجا مجموه گردآوری شده در خصوص پیکر بندی در Dos, Ext2,Ext3,Ext4, fat و لینوکس می باشد.

آنالیز و تعمیر فایل سیستم

دستور توضیح
# badblocks -v /dev/hda1 بلوك‌هاي خراب را بر روي hda1 بررسي كن   
# dosfsck /dev/hda1 درست بودن پیکربندی dos بر روی دیسک hda1 را بررسی یا درست کن   
# e2fsck /dev/hda1 درست بودن پیکربندی ext2 بر روی دیسک hda1 را بررسی یا درست کن   
# e2fsck -j /dev/hda1 درست بودن پیکربندی ext3 بر روی دیسک hda1 را بررسی یا درست کن   
# fsck /dev/hda1 درست بودن پیکربندی linux بر روی دیسک hda1 را بررسی یا درست کن   
# fsck.ext2 /dev/hda1 درست بودن پیکربندی ext2 بر روی دیسک hda1 را بررسی یا درست کن   
# fsck.ext3 /dev/hda1 درست بودن پیکربندی ext3 بر روی دیسک hda1 را بررسی یا درست کن   
# fsck.vfat /dev/hda1 درست بودن پیکربندیfat بر روی دیسک hda1 را بررسی یا درست کن   
# fsck.msdos /dev/hda1 درست بودن پیکربندی dos بر روی دیسک hda1 را بررسی یا درست کن   

Wednesday, July 3, 2013

عکاسی ماکرو - حشرات



مارکوس روگلس، عکاس آلمانی است که به واسطه عکس برداری در سرعت های بالا مشهور است. او همچنین در کنار عکاسی با دوربین های سریع، عکاسی در حالت ماکرو  را دنبال می نماید.
وی در سایت فلیکر بیش از 72 عکس در حالت ماکرو از حشرات و حیوانات به ثبت رسانده است. در ذیل مجموعه کوچکی از بهترین تصاویر شکار شده توسط وی در حالت ماکرو را می توانید ملاحظه نمایید.
جهت ملاحظه سایر تصاویر به آلبوم وی در فلیکر مراجعه نمایید.


1.

I´m Hungry



2.

DSC04106 web



3.

Stacking test


Tuesday, July 2, 2013

معرفی نرم افزار ضد سرقت Prey

استفاده از ابزار و تجهیزات هوشمند الکترونیکی جز لاینفک زندگی در عصر ارتباطات می باشد. ما ساعتها وقتمان را با لپ تاپ، تبلت ها و موبایل های هوشمند خود سپری می نماییم. این ابزارها حجم بسیار زیادی از اطلاعات شخصی، مالی و تجاری ما را در خود جای داده اند.
با توجه به وسعت انتخاب تجهیزات با سیستم عامل ها و سخت افزارهای مختلف به هر حال چرخش مالی قابل توجه ای در این بازار وجود دارد.

حال اگر شما یکی از ابزارهای عصر دیجیتال را در اختیار دارید به خوبی به اهمیت نگه داری صحیح از ان واقف هستید. 

گاهی اوقات هزینه ای که برای از دست دادن اطلاعات خود که در این تجهیزات ذخیره نموده ایم از قیمت خالص خود ابزارها بیشتر است، اما اجازه بدهید با یک سناریو شروع کنیم:
چه می کنید اگر لپ تاپ، Smart phone، تبلت و ... گم شود و یا مورد سرقت واقع گردد؟

آیا می توان امید داشت که بتوانید آنها را بازگردانید؟
آیا می توان آنها را برای سارق بلا استفاده نمود؟
و سوالاتی از این دست. 

خوب دیگر بهتر است در مورد نرم افزارهای ضد سرقت صحبت نماییم. این نرم افزارها که عموما بر روی سیستم عامل های خاص و با هزینه خرید و شارژ ماهانه ارائه می شوند، می توانند ضمانتی برای جلوگیری از سرقت اطلاعات و یا مشخص کردن هویت سارق باشند. اما پرداخت هزینه خرید و نگه داری از آنها که عموما هم به صورت تجاری ارائه می شوند برای کاربران داخلی سنگین می نماید.
راه حل پیشنهادی ما استفاده از نرم افزار ضد سرقت کد باز Prey است. که با توجه به ماهیت کدباز و رایگان بودن از لحاظ رقابتی به مراتب سرتر از سایر رقبای تجاری خود نشان می دهد. در ادامه می آموزییم که چگونه لپ تاپ، تلفن هوشمند و یا تبلت خود که دارای سیستم عامل های مختلف می باشد را با این نرم افزار ضد سرقت نموده و یا پس از سرقت آنها را ردیابی نماییم.

برای شروع به سایت Prey مراجعه نمایید، سایت خود با توجه به اطلاعات دریافتی از مرورگر شما بسته نرم افزاری منطبق با سیستم عامل را به رایگان به شما پیشنهاد می دهد.