Friday, November 27, 2015

پر رونق ترین زبان های گفتاری جهان


 " دنیای زبان ها" یک اینفوگرافی جالب از زبان های در حال تکلم در جهان است. این اینفوگرافی توسط آلبرتو لوکاس لوپز تهیه شده است.

تا حال حاضر بیش از 7102 زبان شناخته شده و زنده در دنیا وجود دارد که 23 عدد از این زبان ها جز زبان های مادری برای تکلم جمعیت های بیش از 50 میلیون نفر می باشد.

در مجموع این 23 زبان پر تکلم جهان توسط 4.1 میلیارد نفر در دنیا تکلم می شود. در اینفوگرافی زیر مرزهای اصلی به رنگ سیاه  نماینده مرز های زبانی است و در انتها نیز تعداد افرادی که از این زبان ها استفاده می کنند به صورت میلیون نفر قرار دارد.

همچنین رنگ هر بخش از زبان ها نسان می دهد که این زبان ها چگونه ریشه ای برای زبان های دیگر مناطق جهان شده اند.
این اطلاعات از سایت ایتنولوگ از زبان های زنده بعد از سال 1951 جمع آوری شده است.


Proportional Pie Chart of the World's Most Spoken Languages (2)

Friday, November 6, 2015

امواج کوبنده شیشه ای

مارشا بلاکر و پاوئل دسوما هنرمندانی از سانتاکروز کالیفرنیا هستند که به طور مستقل و گاهی به طور مشترک بر روی انواع پروژه های شیشه ای کار می نمایند. این دو همدیگر را در آموزشگاه مجسمه سازی شیشه ای پیلچاک در سال 1989 ملاقات نمودند و در سال 1991 ازدواج نمودند.
آنها در سال 2001 استودیو شخصی خود را جهت ساخت مجسمه های شیشه ای افتتاح کردند.

کارهای مارشا عموماً با دید جزئی نگرانه است . ایده های وی متاثر از پیچیدگی های محیط زیست دریایی است در کارهای او می توان تاکید های بر روی بافت و رنگ را به خوبی مشاهده نمود.

پاوئل یک مینیمالیست به شمار می رود، علاقه وی بیشتر به سمت مجسمه سازی شیشه ای و تاکید بر وضوح، شکل و ماهیت نوری و استفاده از شیشه های بی رنگ و شفاف است.

در مجسمه های برجسته زیر بلاکر و دسوما  تصویرهای زیبایی از برخورد امواج توفنده با استفاده از شیشه خلق نموده اند.

1.




2.



3.