Friday, September 11, 2015

اینفوگرافی عکاسی دیجیتال، شاتر، دیافراگم، ایزو !

تا حال عکاسی دیجیتال را تجربه کردیده اید؟
شاید بله و شاید خیر. منظور از عکاسی دیجیتال، عکاسی به صورت حرفه ای و نیمه حرفه ای با دوربین های دیجیتال است که قابلیت سفارشی سازی عکاسی را دارد. بدین ترتیب تصاویری که از طریق تلفن های هوشمند برداشت می گردد جز هنر عکاسی دیجیتال به شمار نمیرود.
در هنگام کار با دوربین های نیمه حرفه ای و گاه ساده به علائمی همچون P، B و ... در پیچ تنظیم دوربین برمی خوریم که وظیفه تنظیمات سفارشی عکاسی را بر عهده دارند. اگر شما هم دارای دوربینی با این مشخصات هستید پس تا آخر این موضوع با ما باشید:

با تنظیم دوربین عکاسی دیجیتال بر روی حالت Pو یا سایر حالت های مشابه دوربین به شما اجازه تنظیم سرعت شاتر،دیافراگم و ایزو رو می دهد. بدین ترتیب شما قادر خواهید بود هر کدام از تنظیمات را بنا به موقعیت سوژه و نحوه نمایش سوژه تنظیم نمایید. گاهی لازم است برای تاکید بیشتر روی سوژه آنرا شفاف و منظره را تار نمایید، اینکار از طریق افزایش میزان باز بودن دیافراگم انجام می شود.
گاهی نیاز است از سوژه متحرک عکس برداری نمایید، مطمئنا تنظیم سرعت شاتر بالا تصویر ثابت تری در اختیار شما می گذارد.
و اما ایزو، ممکن است این مشکل برای شما در هنگام عکس برداری در شب بوجود آید که با تنظیم سرعت شاتر به بیشترین مقدار نوردهی و انتخاب بازترین دیافراگم، باز با صحنه ای تاریک در نمایشگر دوربین مواجه شده اید. در اینجا می توانید با انتخاب ایزو بالاتر به شرطی که به کیفیت عکس خللی وارد نشود حساسیت دوربین به نور را بالاتر بوده و در سیاهی شب عکاسی نمایید.

تصویر زیر به طور خلاصه این سه مبحث را به زیبایی به تصویر کشیده است:


No comments: