Monday, February 1, 2010

شهروندان عادی، ویدیوهای شگفت آور

عکسهای جدا ازهم و فیلمهایی که به طور حرفه ای برداشت نشده است همگی اذعان به این مهم دارند که آنها دروغ نمی گویند: ماه JUNE مصادف بود با جدال های انتخابات ریاست جمهوری در ایران، مردم ایران در این ماه با زبان روان گزارشهای تصویری شهروندان به میدان آمدند. قرنطینه کردن مردم در پی انتخابات چه مفهومی ممکن است داشته باشد؟ در زمانی که ما ویدیوهایی از راهپیمایی ها و ضد و خردهای ایران و حتی مرگ را در خیابانهای تهران را می بینیم برایمان اهداف اساسی از تک تک قسمتهای این کوشش روشن می گردد.

در یوتیوپ ما در حال دیدن ویدیوها هفته ها پس از هفته بعد هستیم که نشان دهنده ساعت هایی از اعتراضات و وقایع مشابه در ایران است که از وقایع شش ماه گذشته خبر می دهند.نتایج هزاران فایل آپلود شده در یوتیوپ نشان دهنده ترس و فشار بسیار بر این اعتراضات است.ما از میلیون ها بیننده در جهان دعوت می کنیم که به یوتیوپ بیایند و ببینند آنچه را که در ایران اتفاق می افتد.آنها مانند انقلابی هستند که نمی توانند جز از چشمهای دوربین خارج شوند.

اینها بی شباهت به گزارشهای خبرنگاران خارجی (که اکنون از ایران بیرون رانده شدند) نیست.این ویدیوها صدای مردم هستند در رد فیلترینگ و سانسور نقطه نظرهای متفاوت.

ما از فیلم هایی که عوام آپلود می نمایند کاملا متعجب می شویم، حتی فیلمهایی که آنها از حیات پشتی خانه شان گرفته اند و یا فیلم هایی که از راه دور به زحمت گرفته شده است.مسلح به یک دوربین و دسترسی به اینترنت، هرکسی می تواند بخواهد از دیگری که گواهی دهد به زنده بودن و صحیح بودن این فیلمها.

همین امر خاصیت اصلی ویدیوهایی است که از ایران بر روی یوتیوپ اپلود می شود.ما ممکن است عکسهای آپلود شده را در نظر نگیریم، اما می توانیم تماشا کنیم، بدانیم که این فیلمها دید ما از میان چشم مردم است ، کسانی که درحال پی بردن به قدرت اطلاعات هستند(مترجم:منظور همان تکنولوژی است). با وجود اینکه کشورهایشان با تمام قدرت سعی در متوقف کردن آنها دارند.

ما به میسر کردن سکوی و امکاناتی برای دیدن شما از آنچه که انها می بینند ادامه خواهیم داد ،شنیدن صدایشان و درک آنچه که آنها برای آن تقلا می کنند. و ما شما را تشویق می کنیم به ملحق شدن به این مکالمه جهانی. جدا از این کامنت، پاسخ ویدیوهای شخصی را آپلود کنید و یا یکی از این ویدیو ها را با دیگران به اشتراک بگذارید.

No comments: