Tuesday, January 29, 2013

ساحل شیشه ای در کالیفرنیا

 glass beach mackerricher park fort bragg california (2)
در پارک مک کریچر، در نزدیکی شهر فورت براگ در شمال کالیفرنیا، می توان ساحلی با سنگ فرش شیشه پیدا کرد! برخورد امواج توفنده به این شیشه ها بعد از گذشت چندین دهه سبب از بین رفتن زوایای تیز آنها شده و خط ساحلی این پارک را به مجموعه ای بی نظیر و زیبا از ترکیب شیشه، شن و ماسه بدل نموده است.

glass beach mackerricher park fort bragg california (5)

پس از زلزله سان فرانسیسکو، خیابان ها با قلوه سنگ پر شده و زباله در سواحل اقیانوس برای شستن دور ریخته شدند. این زباله ها، شامل مقدار زیادی از شیشه های شکسته شده بود.

glass beach mackerricher park fort bragg california (1)

سال 1967 زمانی بود که رهبران ایالت و انجمن کیفیت آب ساحل شمالی متوجه شدند چه اشتباهی بزرگی نموده اند و به دنبال تغییر مکان تخلیه و دور از سواحل اقیانوسی و پاک کردن خط ساحلی برآمدند. پس از پاک کردن و گذشت بیش از چندین دهه، امواج اقیانوس توفنده از آن همه شیشه شکسته شده تنها سطوح صاف و گرد و صیقلی بر جای گذاشت.

glass beach mackerricher park fort bragg california (3)

 ساحل شیشه ای پارک ایالتی کالیفرنیا در ماه اکتبر سال 2002 خریداری شد. گارد ساحلی با همکاری شهر فورت براگ بیش از چهار سال به جمع آوری کمک های مالی برای خرید ملک 38 هکتاری پرداخت. مدیریت دفع پسماند و پاک کردن و تکمیل زیست بوم گیاهی ، باستان شناسی و کنترل فرسایش کار قبل از خرید پارک ایالتی لازم بود. بعد از تکمیل موارد تا سال 2007 حالا دیگر بازدیدکنندگان قادر بودند بر روی خط چندین مایلی ساحلی پارک ایالت مک کریچ قدم بزنند.


glass beach mackerricher park fort bragg california (6)

بعد از گذشت سالها و گسترش این ساحل منحصر به فرد، تعداد بازدید کننده جهت دیدن ساحل شیشه ای بیشتر و بیشتر شده است. سنگ های شیشه ای زیبا و صاف و گرد، بازدید کنندگان را ترقیب به جمع آوری آنها در هر بار مراجعه به پارک می نماید. این امر سبب شده تا حد زیادی میزان شیشه در ساحل کاهش بیابد. در حال حاضر پارک ایالتی در حال تلاش برای حذف هر گونه شی است اما هنوز هم سنگ های شیشه ای در خط ساحلی یافت می شود.


glass beach mackerricher park fort bragg california (4)


Glass Ground by Surf at Fort Bragg's Glass Beach

No comments: