Friday, May 18, 2012

بررسی 50 شرکت برتر در حوزه کد باز

در این پست 50 شرکت بزرگ در حوزه کدباز از سال 2008 مورد بررسی قرار گرفته است، آنچه که در متن ذیل به آن اشاره شده سرنوشت هر یک از این 50 شرکت در حال حاضر می باشد.
تعدادی از این شرکت ها اکنون دیگر وجود ندارند، برخی پرقدرت ظاهر شده و رونق زیادی پیدا نموده اند، تعدادی از آن ها بر روی ساخت ابررایانه ها تمرکز کرده اند و تعدادی بر روی محاسبات ابری. در اینجا لیست این شرکت ها به ترتیب حروف الفبا مشخص شده است:
1. Acquia: http://drupalcommercecamp.ch/sites/default/files/imagecache/sponsor_big/acquia-logo-new-1.png دروپال هنوز یک برنامه تسهیل گر برای ارائه دهندگان خدمات است، محبوبیت دروپال به عنوان یک پلتفرم مدیریت محتوا به طور گسترده ای در حال رشد است. 



http://www.marketstreetpartners.com/img/actuate_logo.gif2. Actuate: هنوز در پروژه کدباز BIRT ایکلیپس (اطلاعات کسب و کار و ابزارهای گزارش دهی) متمرکز شده است.

3. Alfresco Software Inc.: هنوز خود را به عنوان یک جایگزین منبع باز برای مدیریت محتوای سازمانی ترویج می دهد. در حال حاضر بیش از 6.6 میلیون کاربر و 3.3 میلیارد اسناد را در جهان مدیریت می کند.

4. Astaro Corp.: از زمانی که به عنوان یک تهدید مدیریت یکپارچه (UTM) شناخته شد توسط Sophos خریداری و در حال حاضر متعلق به یک شرکت ضد ویروس و امنیت است

http://www.openstack.org/assets/logos/canonical.jpg  5. Canonical: یک توسعه دهنده سیستم عامل ابنتو که در پس زمینه لینوکس دسکتاپ برای ترویج گزینه های سرور و محاسبات ابری برای شرکای هم رتبه و مشتریان خود فعالیت می کنماید.با این حال به نظر می رسد یک نام شناخته شده است، اما با ورود به دنیای تبلت ها و گوشی های هوشمند  که اپل IOS و آندروید گوگل آنرا ساخته اند از سیستم عامل ابنتو کمی فاصله گرفته است. یادداشتی از سوی مدیر ارتباطات جری کرر منتشر شده که در آن این وازه به چشم می خورد: "اجازه دهید آنرا هم بگیریم"

6. ClearCenter: هنوز هم مقعیت خود را به عنوان یک ارائه دهنده پلتفرمهای کدباز برای اجرا در سرورها،شبکه ها و گیت وی سرورها حفظ نموده است. اخیرا روابطی با Zarafa یک خادم کدباز نامه های الکترونیکی داشته است.

http://www.mezeo.com/wp-content/uploads/2010/05/cleversafe_logo_PRINT-300x70.jpg7. Cleversafe: یک شرکت ذخیره سازی که درسال 2004 آغاز به کار نمود و حضوری قدرتمندانه در بازار های کدباز داشته است اما به نظر می رسد از سپتامبر 2010 تغییر جهتی با حذف انجمن های مرتبط با منبع باز از وب سایت خود داشته است. در این روزها خود را به عنوان حلال مشکل در زمینه ذخیره سازی دادههای بزرگ معرفی می نماید بدون آنکه هیچ اشاره ای به منبع باز بودن نماید.

8. Compiere Inc.: یک شرکت تخصصی منبع باز در ERP از سال 2010 به شمار می رود. وب سایت قدیمی این شرکت هنوز آنلاین است و اما شرکای این شرکت مایل به دیده شدن صفحه اصلی این سایت هستند.


http://www.nordic.com/exits/logocontinuent.gif9. Continuent Inc.: هنوز بر روی فناوری پایگاه داده متمرکز است بخصوص برای اوراکل و محیط MySQL  علاوه بر این به عنوان یک کانال مشارکتی برنامه VARs به حساب می آید.

10. Digium Inc.:  توسعه دهنده Asterisk، یک IP PBX کدباز است.به تازگی خطوط های IP phones خود را به کانال های مشترک end-to-end  جهت ایجاد یک واحد ارتباطات واحد و یکپارچه برای مشتریان انتقال داده است.

11. DotNetNuke Corp.: گسترش دهنده پلتفرم مدیریت محتوای وب برای محیط ماکروسافت دات نت.برای یافتن اطلاعت برنامه های اشتراکی به اینجا مراجعه نمایید.

12. eBox Technologies: این شرکت در آگوست 2010 نام خود را به Zentyal تغییر داد ولی همچنان به ترویج لینوکس سرور برای کسب و کارهای کوچک مشغول است.

13. EnterpriseDB: هنوز هم موقعیت خود را برای PostgreSQL به عنوان یک جایگزین کدبازدر مقابل پایگاه داده اوراکل حفظ نموده است. این شرکت دارای یک لیست در حال رشد از SaaS است.

14. eRacks Open Source Systems: ظاهراً زمزمه هایی برای ارائه سرور منبع باز Rackmount  برای کامپیوترهای رومیزی از سوی این شرکت مطرح شده است

http://svn.codehaus.org/jetty/powered/images/eucalyptus.png15. Eucalyptus Systems: یک شرکت منبع باز ابری است که از آپریل 2012 بابودجه 30 میلیون دلار شکل گرفته است، اما به نظر می رسد رقابت بین OpenStack  و شاید Citrix CloudStack را شدت بیشتری ببخشد.

16. Fluendo SA: هنوز در راه حل های چند رسانه ای برای منبع باز متمرکز شده است. اخیرا به بنیاد لینوکس پیوست است.

17. GroundWork Open Source (GWOS): در حال حاضر صرفا به عنوان شرکت GroundWork Inc شناخته شده است، هنوز هم بر روی صنعت مانیتورینگ تکنولوژی اطلاعات متمرکز شده اما بر روی برنامه های مختلف (از جمله MSP) در حال فعالیت است. برخی از آنها در اینجا ذکر شده اند.

18. Ingres Corp.: ارائه دهنده بانک های اطلاعاتی کدباز به عنوان شرکت Actian Corp در سپتامبر 2011 بر روی گسترش برنامه های خادم در پلت فرم های ابری در حال فعالیت می باشد.

19. Intalio Inc.: بر روی محاسبات ابری خصوصی متمرکز شده است. صفحه اخبار وب سایت شرکت از ژوئیه 2011 به روز نشده است.

20. IPBrick International: تمرکز خود را بر روی واحد های ارتباطی همچون VoIP با ادغام لینوکس در آن قرار داده است.

21. Jaspersoft Corp.: هنوز در بازار کسب و کار نرم افزارهای هوش مصنوعی فعالیت می کند و با طرح در حال رشد محاسبات ابری،داده های بزرگ و توسعه تلفن همراه متمرکز است.

22. JumpBox Inc.:همچنان به ارائه رایگان نرم افزار منبع باز سرور مشغول است. اما نشانه هایی از یک برنامه مشترک در فعالیت ها دیده شده است.

23. Kaltura Inc.: شرکت تمام سعی خود را بر روی ارتقای پلت فرم منبع باز ویدئویی.متمرکز نموده است.

24. KnowledgeTree Inc.: در سال 2007 خود را به عنوان پیشرو در سیستم های منبع باز مدیریت اسناد در جهان معرفی کرد، امروز خود را ارائه دهنده راه حل های مدیریت اسناد معرفی می نماید.

http://www.bakercg.com/images/likewise_logo.jpg25. Likewise Software: با تمرکز بر روی مدیریت هویت، امنیت و ذخیره سازی توانست در مارس 2012 EMC را به خاطر تاییده هویت راهنمای فعال ماکروسافت لینوکس، یونیکس و سیستم های مک بدست اورد.

26. Magnolia International: موقعیت خود را به عنوان یک سیستم مدیریت مبتنی بر وب حفظ نماید.

27. Mandriva SA:  سقوط کرد و نابود شد اما امیدهایی به بازگشت آن وجود دارد.

28. indtouch: شرکت با کمک های اجتماعی که در سال 2010 از منبع باز SaaS هنوز به فعالیت خود ادامه می دهد.

29. MuleSoft: خود را به عنوان "پیشرو در ارائه زیرساخت های منبع باز و نرم افزار یکپارچه سازی" در سال 2007 معرفی نمود. امروز، MuleSoft لقب  "فراهم آورنده گسترده پلت فرم یکپارچه سازی برای اتصال SaaS و برنامه های سازمانی در ابر و بر پایه آن"ترجیح می دهد هنوز هم در حال اجرا یک برنامه اشتراکی است.

30. MySQL: پایگاه داده متن باز در حال حاضر متعلق به اوراکل، و به عنوان یک جایگزین برای SQL سرور مایکروسافت به شمار می رود.

31. Novell:  در سال 2011 فروخته شد و سیستم عامل SUSE تحت حقوق انتشار این شرکت قرار دارد.

32. Nuxeo: هنوز موقعیت خود را بعنوان یک سیستم مدیریت محتوا منبع باز حفظ نموده درآمد در سال 2011 به دوبرابر افزایش پیدا نموده است.

33. Open-Xchange: این شرکت همچنان به ترویج ایمیل منبع باز به ارائه دهندگان خدمات میزبانی و SaaS می پردازد.

34. Openbravo: بر روی ERP منبع باز متمرکز شده است.درآمد شرکت در سال 2011 یک رشد 143 درصدی را تجربه نمود.

35. Opengear: بر روی ارائه سرور کنسول های پیشرفته و سرمایه گذاری بر روی مدیریت از راه دور در حال فعالیت است.

36. Pentaho:فعالیت می کند با کنار زدن تجربه های منبع باز بر روی ترویج تجزیه و تحلیل داده های بزرگ.

37. Red Hat Inc.: ردهت در حال حاضر بزرگترین برند در لیست ما است.ردهت در پشت ترویج لینوکس به ترویج JBoss middleware ردهت مجازی ساز سازمانی، ذخیره سازی و گستره ای از راه حل های ابرگرامی پردازد. ردهت در چند ماه پیش برای اولین بار در جهان بعنوان یک شرکت منبع باز یک میلیارد دلاری دست پیدا نمود.

38. rSmart: توسعه نرم افزارهای مدیریت منبع باز برای دانشگاه را بر عهده دارد. در سال 2012 شرکت اوضاع آرامی را پشت سر گذاشت.

39. SpringSource: در حال حاضر یک بخش از VMwareو موقعیت به عنوان یک پلتفرم نرم افزار ابری  به شمار می رود.

40. StarPound Technologies Inc.: به عنوان یک شرکت ارتباط کدباز در سال 2008 معرفی شد. در حال حاضر بعنوان یک مرکز تلفن مبتنی بر ابر فعالیت می کند.اما هنوز فعالیت خود را ادامه می دهد.

41. SugarCRM Inc.: هنوز در حال رشد و همکاری با سایر شرکا می باشد

42. Talend Inc.: به عنوان یک شرکت ادغام شده منبع باز به فعالیت خود در زمینه داده های بزرگ می پردازد.

43. Untangle: شرکت امنیتی منبع باز که بر روی ارائه نرم افزارهای دیواره آتش در سال 2012 فعالیت می کند

44. Vyatta Inc.: از سال 2007 به عنوان یک شرکت شبکه باز که تمامی تمرکز خود را بر روی سیستم عامل های کدباز شبکه و سیستم های روتر برای رقابت با Cisco معرفی کرد. در حال حاضر شرکت به شختی به عنوان یک شرکت منبع باز شناخته می شود و موقعیت خود را به "رهبری در برنامه های مبتنی بر شبکه برای محیط های مجازی و ابری" عنوان می کند.

45. Xandros Corp.:  شرکتی تخصصی در حوزه لینوکس که از سال 2010 تاسیس شد.

46. xTuple:  همچنان خود را بعنوان شرکت تجاری منبع باز با تمرکز بر روی برنامه های کاربردی کسب و کار در فروش، حسابداری و اجرا معرفی می نماید.بر اساس ERP  در بازار کدباز رتبه بندی شده است.شرکت در سال 2011 وضعیت آرامی را پشت سر گذاشت اما در سال 2012 با برخی اخبار جدید در حال فعالیت می باشد.

http://www.catworkx.de/produkte/zarafa/images/zarafa-logo-complete-eng.jpg?isImage=147. Zarafa: به عنوان پلت فرم منبع باز در حال فعالیت است.در مارچ 2012 با شرکت ClearCenter  شروع به همکاری نموده است.

48. Zenoss Inc.: ترویج نرم افزار مدیریت عملکرد تکنولوژی اطلاعات برای محیط های فیزیکی و مجازی در زمره فعالیت های این شرکت قرار دارد. این روزها این شرکت به سختی جز منبع باز به حساب می آید. اخبار منتشر شده در روزهای اخیر حاکی از فعالیت شرکت بر روی نرم افزارهای عملکرد IT به طور فیزیکی، مجازی و ساختارهای اطلاعاتی بر پایه شبکه ها ابری می باشد. شرکت در نیمه آخر سال 2011 رشد فروشی برابر با 196 درصد را تجربه نموده است.

49. Zimbra:  در حال حاضر متعلق به VMware می باشد و هنوز به عنوان یک جایگزین ایمیل منبع باز برای ماکروسافت اکس چنچ به شمار می رود.

50. Zmanda Inc.: به عنوان یک شرکت منبع باز برای ارائه پشتیبانی گیری از سرمایه گذاری و بازیابی اتفاقات فعالیت می نماید.اخیرا Zmanda نرم افزار ذخیره سازی خود را با ذخیره سازی ابری گوگل یکپارچه نموده است.

اکنون به پایان لیست رسیدم می توان چکیده را به شرح ذیل بیان نمود:

  • تقریبا 6 شرکت از 50 شرکت منبع باز از سال 2008 شروع به کار نموده اند
  • تقریبا 8 شرکت از 50 شرکت منبع بازدر حال حاضر اطلاعیه های خود را در مورد مسایل منبع باز در اخبار خود حذف نموده اند
  • حداقل دو شرکت نام خود را تغییر داده اند
  • حداقل دو شرکت بسته و یا به کار خود خاتمه داده اند
  • بیشتر فعالیت شرکت های نامبرده درلیست حول موضوعاتی شامل محاسبات ابری، خدمات ابری و مدیریت داده های عظیم و ترویج آنها می گردد

Thursday, May 10, 2012

آموزش نرم افزار برنامه ریزی و کنترل پروژه MS Project

http://www.3deducators.com/images/IT/MSproject4.jpgیکی از فرصت های شغلی برای مهندسان صنایع در صنایع و معادن کشورمان، برنامه ریزی و کنترل جهت اجرا و انجام پروژه هاست.با توجه به وضعیت کاری در کشورمان نزدیک به 90% از پروژه های عمرانی، صنعتی، تولیدی و ... توسط پیمانکاران به انجام می رسد. عموما مهندسان برنامه ریزی جهت مشخص کردن خط سیر پروژه ها از دانشجویانی و افرادی انتخاب می شوند که سابقه کاری در پروژه ها و آشنایی حداقل ضمنی با مشکلات و محیط های کاری آنها دارند. طبیعی است پروژه های کلان صنعتی حتی با وجود مدیران و تیم اجرایی قوی نیازمند مهندسانی است که قابلیت اتصال افکار و اجرا تیم های مدیریتی، اجرایی، طراحی و ... را دارند.
در این میان اگر نقش مهم برنامه ریزی را از یاد ببریم هیچ گاه نخواهیم به تعهدات موجود مابین پیمانکار و کارفرما در خصوص رسیدن به زمان های مقرر در هر فاز جامع عمل بپوشانیم و یا حتی با ضرر دهی و چه بسا برشکست شدن شرکت مواجه شویم.
معرفی و شرح مراحل برنامه ریزی و کنترل یک پروژه فراتر از یک پست می باشد اما ما در اینجا تلاش کرده ایم در کنار آموزش یکی از نرم افزارهای پر استفاده در این زمینه، توضیحاتی در مورد نحوه برنامه ریزی و کنترل پروژه ارائه دهیم.
با توجه به نرم افزارهای موجود در مورد برنامه ریزی و کنترل پروژه، برنامه پر استفاده، ماکروسافت پراجکت را برای توضیح در مورد نحوه کار و برنامه ریزی انتخاب نموده ایم. گرچه در صنایع بزرگتر همچون نفت و گاز استفاده از این برنامه از لحاظ عملیاتی صحیح نمی باشد.اما برای خیل عظیم پروژه های اجرایی در کشور کفایت و حتی بسیار کاربردی تر است.
برنامه MS Project با قابلیت برنامه ریزی فعالیت ها، نیروهای کاری، منابع و محاسبه بودجه مهندسان صنایع را جهت کنترل هرچه دقیق تر پروژه ها یاری می رساند.گرچه آنچه به طور تجربی از پروژه های اجرایی در کشور بر می آید تنها استفاده این نرم افزار در مورد برنامه ریزی زمانی است، اما اگر دید مدیران سطوح بالاتر به این مبحث جلب گردد که الزاما کاهش مدت زمان و یا افزایش آن از لحاظ اقتصادی به نفع پروژه و ذینفع های پروژه نمی باشد ، می توان دید بهتری نسبت به انتخاب منابع و مدت زمان قراردادهایی اجرایی پیدا نمود.
http://free-microsoft-project-viewer.smartcode.com/images/sshots/free_microsoft_project_viewer_246669.jpeg
در این آموزش سعی بر آن شده است که کاربر ابتدا با مفاهیم موجود در پروژه آشنایی پیدا نموده و سپس بتواند مراحل اجرایی را مطابق برنامه پیش بینی شده جهت بدست آوردن یک خط سیر ایده آل برنامه ریزی نماید.در مراحل بعدی آموزش کاربر با محیط برنامه آشنایی کامل پیدا می نماید و در کمتر از چند دقیقه قادر خواهد بود تفکرات خود را منظم و برنامه ریزی نموده و سپس جهت برنامه ریزی منابع اقدام نموده و پس از آن بتواند خط سیر پروژه و میزان منابع مصرفی و همچنین بودجه مورد نیاز را پیش بینی نماید.

جهت دریافت فایل آموزشی با اینجا مراجعه نمایید:

آموزش ام اس پراجکت        حجم:1.4 MB             فرمت:Rar
کپی برداری تحت مجوز Gnu/FDL

Tuesday, May 8, 2012

12 تصویر از بازیگران بین المللی با لباس رسمی

مجله امپرور 20، 13 تصویر از بازیگران نقش اول بهترین فیلم های دهه را به چاپ رسانده است. در ذیل شماری از این تصاویر به رایگان در اختیار شما قرار گرفته است. دیدن بعضی از تصاویر حتما شما را به یاد دوران اکران این فیلم ها خواهند انداخت.

1. Arnold Schwarzenegger – The Terminator




2. Anthony Hopkins & Jodie Foster – The Silence of the Lambs




3. Mel Gibson – Braveheart





4. Daniel Radcliffe, Emma Watson, Rupert Grint – Harry Potter Series




5. Christian Bale – American Psycho




6. Clint Eastwood & Morgan Freeman – Unforgiven




7. Ben Stiller – Zoolander




8. Gerard Butler – 300




9. Keira Knightley & James McAvoy – Atonement




10. Matt Damon – The Bourne Series




11. Sean Bean & Viggo Mortensen – The Lord of the Rings Series




12. Simon Pegg & Nick Frost – Shaun Of The Dead




13. Sam Neill – Jurassic Park


Friday, May 4, 2012

Easy learn linux command line- Part 6

Hi, in this post we learn how to find some information about our Hard Drives like: size,directory Space, mounted Partitions and ... .


Disk Space

Command Description
# df -h show list of partitions mounted   
# dpkg-query -W -f='${Installed-Size;10}t${Package}n' | sort -k1,1n show the used space by installed deb packages, sorting by size (debian, ubuntu and alike)   
# du -sh dir1 estimate space used by directory 'dir1'   
# du -sk * | sort -rn show size of the files and directories sorted by size   
# ls -lSr |more show size of the files and directories ordered by size   
# rpm -q -a --qf '%10{SIZE}t%{NAME}n' | sort -k1,1n show space used by rpm packages installed sorted by size (fedora, redhat and like)   

آموزش خط فرمان-قسمت ششم

در این پست با چند دستور محیط خط فرمان لینوکس جهت دریافت گزارش از فضای دیسک سخت رایانه تان آشنا می شوییم. یکی از استفاده های بسیار مهم از این قبیل دستورات مشخص کردن میزان حافظه اشغال شده توسط بسته های نصب شده، فایل ها و ... است. این اطلاعات به شما این امکان را می دهد به سادگی هر چه تمامتر محل های اشغال شده توسط فایل های غیرضروری را شناسایی و پاک نمایید.


فضای دیسک سخت

دستور توضیح
# df -h نمایش لیست پارتیشن های مانت ( mount ) شده   
# dpkg-query -W -f='${Installed-Size;10}t${Package}n' | sort -k1,1n نمايانگر فضاي اشغال شده توسط بسته‌هاي نسب شده‌ي deb كه به ترتيب حجم فايل مرتب شده‌اند ( براي debian, ubuntu و غيره)   
# du -sh dir1 نمایش حجم استفاده شده توسط یک دایرکتوری با نام dir1   
# du -sk * | sort -rn نمایش حجم فایل ها و دایرکتوری ها که بر اساس حجم مرتب شده اند   
# ls -lSr |more نمایش مشخصات کامل فایل ها و دایرکتوری ها که بر اساس حجم مرتب شده اند   
# rpm -q -a --qf '%10{SIZE}t%{NAME}n' | sort -k1,1n نمایش فضای استفاده شده توسط بسته های نصب شده ی rpm که بر اساس حجم مرتب شده اند