Friday, January 9, 2015

بنای یاد بود نیروهای مسلح ایالات متحده



دقیقا در ساعت 11:11 روز 11 آبان برابر با روز کهنه سربازان، اشعه خورشید با عبور از طریق بیضی های درون پنج ستون مسلح و تشکیل یه فاصله کانونی، نشان بزرگ ایالات متحده بر روی موزاییک تشکیل می دهد.
یادبود سربازان بازنشسته واقع در آریزونا یک بنای تاریخی اختصاص داده شده به تفتخار خدمات و فداکاری نیروهای مسلح ایالات متحده می باشد.

anthem veterans memorial arizona by renee palmer-jones (1)
ستون افتخار و انعکاس آن برای کهنه سربازان، خانواده و دوستان آنها و کسانی است که می خواهند ادای احترام به خدمات مردان و زنانی داشته باشند که شجاعانه در خدمت ایالات متحده هستند.

10505163_691669464248627_2689970369998269951_o

این بنای یادبود توسط ساکنان رنه پالمر-جونز طراحی شده است. چنج رکن سنگ مرمر به نشان از پنج شاخه نظامی ایالات متحده است. آنها در اندازه 6 الی 17 فوت و بر اساس دستور وزارت دفاع به ترتیب نشان ارتش ایالات متحده آمریکا، تفنگداران دریایی ایالات متحده، نیروی دریایی ایالات متحده، نیروی هوایی ایالات متحده و گارد ساحلی ایالات متحده می باشند.

 anthem veterans memorial arizona by renee palmer-jones (2)


 anthem veterans memorial arizona by renee palmer-jones (3)

 anthem veterans memorial arizona by renee palmer-jones (4)

علاوه بر این بر روی موزاییکهای به کار رفته در زمینه این بنای یادبود، نام بیش از 750 زن و مرد آمریکایی که نماد حمایت برای نیروهای مسلح را دارند حکاکی شده است. آجرها قرمز، ستون ها سفید و آسمان آبی نمادی برای نمایش پرچم آمریکا است و دایره نشان دهنده مرز غیرقابل شکستن است.

anthem veterans memorial arizona by renee palmer-jones (5)
جوایز:

  • طرح برجسته تاریخی آریزونا 2012- جامعه مورخان آریزونا

  • جایزه پروژه های عامآریزونا 2012- انجمن آثار عمومی آمریکا بخش آریزونا

  • جایزه بزرگ ACEC 2012 -  بهترین پروژه مهندسی و سازکار با محیط زیست

anthem veterans memorial arizona by renee palmer-jones (6)

منابع:
anthem veterans memorial arizona by renee palmer-jones (7)

 بنای یادبود کهنه سربازان
41703 N. Gavilan Peak Parkway
Anthem, AZ 85086
(623) 742-6050

روز کهنه سربازان به عنوان یک روز تعطیلی به افتخار کسانی است که در نیروهای مسلح ایالات متحده خدمت کرده اند، همچنین به به عنوان روز تجلیل از کهنه سربازان شناخته می شود. این یک تعطیلی فدرال در روز 11 نوامبر بشمار می رود. این تعطیلی همتراز تعطیلاتی چون روز آتش بس و روز یادبود است که در دیگر کشورهای جهان وجود دارد همچنین به عنوان یک سالگرد از پایان جنگ جهانی اول است.

در ابتدا در ایالات متحده این روز به نام روز آتش یس شناخته می شد ولی پس از سال 1954 به نام روز کهنه سربازان تغییر نام داد. همچنین نباید روز کهنه سربازان را با روز یادبود اشتباه گرفت در روز کهنه سربازان جشن خدمت تمام سربازان نظامی آمریکا است در حالی که روز یادبود، روز یاد از مردان و زنانی است که در حال خدمت درگذشته اند.

No comments: