Friday, March 4, 2016

15 برگزیده عکاسی سفر نشنال جئوگرافیک

بیست و هفتمین مسابقه سالانه عکس سفر از 7 آرویل الی 30 ژوین 2015 برگزار شد و دسته های رسمی شرکت کننده مانند هر سال:
پرتره سفر، صحنه های فضای باز، صحنه های مکان ها و لحظات آنی بودند.

دوستان ما در نشنال جئوگرافیک به ما اجازه انتشار تعدادی از عکس های راه یافته به بخش پایانی مسابقه را دادند که از بر طبق رسم هر ساله مسابقه جوایز زیر به ترتیب برای نفرات اول الی سوم به شرح ذیل می باشد:

نفر اول عکاس اعزامی هشت روزه از سوی نشنال جئوگرافیک به، کاستاریکا و کانال پاناما با بلیط دو نفره
نفر دوم عکاس اعزامی شش روزه از سوی نشنال جئوگرافیکبه پارک ملی حفظت شده یلستون برای عکاسی حیات وحش در زمستان با بلیط دو نفره
نفرسوم اعزامی به Schooner American Eagle and Heritage برای دو نفر

به هفت برنده نیز جایزه 200 دلاری و مدرک عکاسی B&H اهدا خواهد شد.

1.


28 15 Stunning Entries from the 2015 Nat Geo Traveler Photo Contest

© Jassen T.

طلوع آفتاب در Grand Prismatic Spring پارک ملی یلستون، وایومینگ. اگر به دقت نگاه کنید خواهید دید افرادی در حال لذت بردن از این زیبایی طبیعی هستند.

2.

24 15 Stunning Entries from the 2015 Nat Geo Traveler Photo Contest

© James Smart
گردباد زیبایی در زمین های کشاورزی کلورادو نزدیکی سیملا.

 

3.

20 15 Stunning Entries from the 2015 Nat Geo Traveler Photo Contest

© Marja Schwartz
بچه شیری که در حال پریدن بر روی سر مادر خود بر منطقه حفاظت شده ماسایی مارا کنیاست.


4.

151 15 Stunning Entries from the 2015 Nat Geo Traveler Photo Contest

© Christine Hess
 
هیچ چیزی حسی همانند احساس ایستادن در کنار آبشار نیاگارا وجود ندارد در حالیکه ایستاده اید و به صدای غرش آب که از ارتفاع 170 متری به رودخانه نیاگارا می ریزد خیره شده اید.

5.

27 15 Stunning Entries from the 2015 Nat Geo Traveler Photo Contest

© Peter Gedei
سالن معروف "Halle der Circe" در انتهای غار توریستی در بالاترین ارتفاع در جهان (2100 متر بالاتر از سطح دریایی آزاد) تنها تعداد کمی از غارنوردان با تجربه امکان رسیدن به اینجا دارند. با نور مناسب یخ های دائمی شروع به درخشش در یک تن آبی زیبا می کندد که جو سحرآمیزی به سالن منجمد می دهد.

6.

091 15 Stunning Entries from the 2015 Nat Geo Traveler Photo Contest

© Alan Bartels
 
گاو نر در حال تماشای حرمسرای کوچک خود است در حالیکه آنها در تلاش برای عبور از رودخانه هستند و خورشید در حال بالا آمدن است.

7.

25 15 Stunning Entries from the 2015 Nat Geo Traveler Photo Contest

© Derek Gerstmann
آخرین درخشش آفتاب در گوشه یخچال گورنر گلاسیر بالا شهر زرمات سوئیس. گرمای حاصل از تابش به قدری هست که به جلبکها اجازه رشد در برف را بدهد تا بتوانند با رشد خود منظره صورتی رنگی ایجاد کنند. آب و هوای فصلی نیز سبب شکستن و ذوب برف ها می شود که سبب ایجاد رودخانه ها و آبشارهای در مونت روزا ماسیف می گردد.

8.

181 15 Stunning Entries from the 2015 Nat Geo Traveler Photo Contest

© Cristobal Escobar


 آتشفشان والاریکا، واقع در 700 کیلومتری جنوب سانتیاگو شیلی، آتشفشان از 3 مارس در حال فوران است و این عکس در ماه مه  گذشته در شهر پوکان گرفته شد.


9.

101 15 Stunning Entries from the 2015 Nat Geo Traveler Photo Contest

© Bonnie Stewart

میمون شبگرد که به یک شاخه چسبیده و به ناگهان چشمان خود را باز می کند. آنها شبگرد هستند پس جای تعجبی هم ندارد.این پستانداران کوچک 3 تا 6 اینچ هستند و فقط در فیلیپین یافت می شوند. این یکی هم در پناهگاه حیات وحش جزیره بوهل بود.


10.

19 15 Stunning Entries from the 2015 Nat Geo Traveler Photo Contest

© Hamish Mitchell

گرفته شده در پارک ملی کروگر در آفریقای جنوبی، این شیر یکی از چهار مردی بود که در شب پیش در کشتن فیلی مشارکت کرده بود. آنها به مدت چهار روز تنها از این شکار تغذیه کردند و این مرد زیبا آماده چرت زدن پس از پر کردن شکم خود بود.


11.

23 15 Stunning Entries from the 2015 Nat Geo Traveler Photo Contest

© Mohammed Yousef

 دقایقی قبل از غروب آفتاب در ماسایی مارا و قبل از رسیدن ما به کمپ، من صدها جانور وحشی دیدم که در حال عبور از رودخانه بودند.یکی از آنها به من خیره بود و من با سرعت پایین شاتر از آن عکس گرفتم

12.

26 15 Stunning Entries from the 2015 Nat Geo Traveler Photo Contest

© Dale Johnson

رستوران راک فقط از ساحل زنگبار دور است.همزمان با غروب خورشید من شروع به عکاسی کردم، قبل از آنکه برای شام به خانه برگردم. همچنان که هوا اریک می شد نور رستوران بیشتر خود نمایی می کرد و من عکاسی خودم را می کردم.


13.

21 15 Stunning Entries from the 2015 Nat Geo Traveler Photo Contest

© David Menaker

 در حالی که در تور گذشت از آبراه قطبی پلسیوانیا بودم به دو پنگوئن برخوردم که نظاره گر عبور ما از بالای یک کوه یخ بودند


14.

02 15 Stunning Entries from the 2015 Nat Geo Traveler Photo Contest

© Alex St. Jean
غواصی آزاد کارلوس کوریا در حال صعود به سمت نور در مسابقات غواصی آزاد رواتن هندوراس.هر بار که به این عکس نگاه می کنم احساس ارامشی تمام وجودم را پر می کند و به این فکر می کنم که چگونه ممکن است یک انسان به عمق 300 پایی برسد و برای 4 دقیقه نفس نکشد.

15.

11 15 Stunning Entries from the 2015 Nat Geo Traveler Photo Contest

© Christopher R Gray

من در سال 2008 از Deadvlei  بازدید کردم، حس ارتباط عاطفی و روحی که با این مکان پیدا کردم استارت کاری جدید به نام سرآغاز برای من بود.من در سال 2015 به آن مکان سفر کردم تا عکس را به ثبت برسانم که بیانگر اولین ملاقات من با این مکان بود. من احساس می کنم این یک صحنه متعلق به یک مکان نیست بلکه یک صحنه از زمان است

جهت مشاهده تمامی آثار ارسالی عکاسی سفر نشنال جئوگرافیک 2015 به اینجا مراجعه کنید.

No comments: