Tuesday, April 6, 2010

Persian New Year Google Logo

سال 1389 برابر با سال 2010-2011 میلادی در کشورهایی که جزئی از ایران باستانی بوده اند آغاز شده است. به همین مناسبت مانند تمام سال ها گوگل در صفحه اول خود برای گرامیداشت این روز اقدام به تغییر لوگوی خود نمود. در چند سال پیش گوگل این عید بزرگ پارسی را تنها بر روی موتور جستجوگر زبان فارسی خود اعلام می نمود اما در سال های اخیر این اقدام جنبه جهانی پیدا کرده و لوگوی سایت رسمی برای تمام جهانیان به مناسبت سال جدید ایرانی تغییر پیدا می کند.

لوگوی امسالی که ما در سایت می بینیم متشکل از حرف نوشتاری G است مابقی حروف به ترتیب O اول با سبدی از تخم مرغ های رنگین، O دوم با سیبی زرد، حرف g توسط دو ظرف مربعی شکل که در آن سمنو و سنجد دیده می شود، L توسط سبزه ای که نماد رویش است و حرف نهایی یعنی e توسط روبان قهوه ای که به دورسبزه کشیده شده رسم گشته است.

به طور اتفاقی جستجویی در اینترنت در این باره کردیم و به نتایج بسیار عجیبی از سوی سایت های رسمی و خبرگزاری های مربوط به کامپیوتر برخوردیم.

در نتیجه اول جستجو، یکی از سایت های به اصطلاح بزرگ در زمینه IT مطلبی کاملا کذب منتشر کرده بود که امسال تنها سالی است که این کار توسط این موتور جستجوگر بزرگ وب انجام گرفته است.

این پایگاه برای بیان این خبر هیچ وقت به جستجوی کوچک در وب نپرداخته و یا حتی به بلاگ های مرتبط نیز متصل نشده است. متاسفانه تعداد این عده از خبرگزاری رسمی افزایش یافته است آنها دانش کافی برای صحبت در این زمینه بسیار پیش پا افتاده ر نیز ندارند و اقدام به آموزش و پخش خبر می نمایند.جای بسی تاسف است که هیچ مرجعی برای آزمون صحت هر نوع خبر در ایران وجود ندارد.

مطلبی دیگر توسط یک کاربر محترم بر روی وبلاگ قرار گرفته بود که عنوان شده بود " من تغییری در گوگل نمی بینم".

مشکل شما این بود که یا مرورگر شما سایت گوگل را در حافظه ذخیره داشته و برای افزایش سرعت شما از بارگذاری مجدد آن امتناع ورزیده است، و یا کوکی های شما برای گوگل فعال بوده. احتمال بسیار کمی وجود دارد که شما از برنامه های و افزونه های کش بر روی مرورگر خود نیز استفاده کرده باشید.

مشکل شایع دیگر که در بین سرورها گسترش یافته Cash کردن سایت بر روی سرور اصلی است. این کار نیز به منظور کم کردن ترافیک و افزایش پهنای باند انجام می گیرد.اساس این روش به گونه ای است که بر طبق تنظیمات انجام شده کاربران درخواست کننده سایت مورد نظر باید به حد مجازی برسند تا سرور این سایت را از شبکه بارگذاری کند.

No comments: