Monday, April 12, 2010

علی دیزایی دستگیر شد

خبر دستگیری رئیس پلیس ایرانی مقیم انگلیس در این روزها به یک خبر مهم و بزرگ تبدیل شده است. علی دیزایی یک ایرانی مقیم انگلیس که سال های زیادی را در انگلیس سپری کرده است در چند روز گذشته مورد پیگرد قانونی دولت انگلیس و دستگیری قرار گرفت.

این فرد تاکنون به عنوان یکی از بزرگترین و موفقترین شهروند خارجی شناخته می شد که توانسته بود در اسکاتلندیارد جذب و پیشرفت نماید، در این روزها در زندان بسر می برد.

پلیس ایرانی مقیم انگلیس تحصیلات خود را در انگلیس به پایان رسانیده و همانطور که ذکر شد در ادراه پلیس این کشور مشغول به کار شد. او بعد گذشت چند سال توانست به عنوان رئیس پلیس یکی از مناطق انگلیس انتخاب شود. گفتنی است در سال های اخیر او مصاحبه هایی با برنامه های صدا و سیمای ایران داشته است.اما آنطور که در خاطر ما باقی است آخرین مصاحبه او با شبکه خبر در مورد نژاد پرستی و ... در انگلیس بود.

وی تمام تلاش خود را در راه از بین بردن نژاد پرستی در انگلیس به کار بسته بود، حتی تز دکترای خود را در مورد نهادینه بودن نژاد پرستی در اسکاتلند یارد ارائه کرد. وی به گفته همکاران مهاجر خود به عنوان یک نماد از یک انسان آزادی خواه، موفق، و فردی که برای از میان برداشتن نژاد پرستی در انگلیس تلاش می کند شناخته شده بود.

دولت انگلیس در گذشته وی را متهم به چندین جرم در چندین بازه زمانی کرده بود، اما مثل اینکه تا کنون موفق به جلوگیری از پیشرفت وی در اداره پلیس مرکزی انگلیس نشده بود.

خانواده علی دیزایی اعلام کرده است که با آنکه در دادگاه تمامی شواهد و قراین به بیگناهی آقای دیزایی اذعان داشت اما حکم دیگری صادر شد.

وکیل خانوادگی آقای دیزایی نیز اعلام کرد ما منتظر دادگاه تجدید نظر هستیم.

اما متاسفانه انگلیس یکی از بزرگترین کشورهای نژاد پرست در اروپا می باشد، بدیهی است طبق اطلاعات ما از انگلیس، این کشور همیشه با مهاجران مشکل داشته و این امر از تعداد شکایات مهاجران از افرادی که به ضرب و شتم آنها می پردازند کاملا مشخص است. پلیس انگلیس همواره با این مشکل مواجه بوده که در چنین درگیرهایی باید از چه کسی حمایت کند !!!

بدیهی است چرا برای یک ایرانی در کشوری که به عنوان منفورترین کشور دنیا است چنین مشکلی پیش آمده .

متاسفانه این خبر در سیما ایران اصلا پخش نشد و به نوعی سانسور خبری شد. به قول معروف:

ننگ ما،صدا و سیمای ملی ما

ما نیز از آقای دیزایی حمایت خواهیم کرد و تقاضای آزادی برای او را داریم.

همه با هم علیه نژاد پرستی


No comments: