Friday, November 30, 2012

آپدیت ویندوز آری یا نه؟

شرکت ماکروسافت از سال 2000 که اقدام به انتشار ویندوزXP نمود سعی نمود با انتشار آپدیت های سالانه مشکلات موجود در این نسخه را بر طرف سازد. کاربران قدیمی این سیستم عامل به خوبی با انتشار Hot Fix ها و SP ها اشنایی دارند. در کنار انتشار این دو افزونه های سیستم عامل بسیاری از مشکلات امنیتی سیستم عامل نیز رفع می شد.

بعد از انتشار XP، نوبت به سایر سیستم عامل های معروف کمپانی ماکروسافت می رسد همانند ویندوز 2000، ویستا و بعد از آن و موضوع بحث این مقاله ویندوز 7 است. علت مطرح کردن نام ویندوز 7 را قبلا در مقاله 8 دشمن بزرگ ویندوز 8 مطالعه نمایید.

با انتشار ویندوز 7 آپدیت های هفتگی و حتی روزانه این نسخه از سیستم عامل های ماکروسافت در دسترس کاربران قرار می گرفت. در مرکز آپدیت ویندوز 7 کاربران در دوقسمت اقدام به آپدیت سیستم عامل خود می نمایند.آپدیت های رسمی و اصلی و آپدیت های اختیاری.
در آپدیت های اصلی فایل ها و برنامه های سیسم عامل 7 مورد آپدیت قرار می گرفت که به دلیل انتشار بد افزار های مختلف و باگ های گزارش شده در مرکز امنیت ماکروسافت ارایه می گشتند.

http://www.blogcdn.com/www.switched.com/media/2010/02/bsodws.jpg

فایل های همچون آپدیت های visual C++، .net، آپدیت های مرورگر اینترنت اکسپلورر و ... .
اما در اپدیت های اختیاری شاهد آپدیت های در کارت های گرافیکی و صدا، جستجو گر ، عکس های پس زمینه و ... هستیم.

متاسفانه در آپدیت های ارایه شده توسط ماکروسافت گاه شاهد آپدیت برنامه هایی هستیم که سبب اضافه شده هارد درایو اضافی بدون حجم، حذف کردن یک سری قابلیت های سیستم عامل همچون قابلیت درگ ان دروپ موس، ویژگی های گرافیکی سیستم عامل که خود شامل خیل عظیمی از امکانات می گردد و بزرگترین باگ که در قالب بسته های پیشنهادی آپدیت کارت های گرافیکی است که اخیراْ توسط ماکروسافت ارایه شده است.


در کامپیوترهایی با دو کارت گرافیک این مشکل به طور مبرم احساس می گردد.آپدیت کارت گرافیک تعبیه شده در پردازنده سبب از کار افتادن تمامی برنامه هایی می گردد که هنگام اجرا از کارت گرافیک دوم که عموما انودیا و یا ای تی آی-ای ام دی می باشد استفاده می نمایند.

با فعال سازی آپدیت تمامی برنامه که عموما بازی های نصب شده می باشد از کار افتاده و کاربر با پیغام ارور در ویژال سی پلاس پلاس مواجه می گردد و یا ارورهایی مشابه. در صورت برگشت به نسخه قدیمی برنامه نصب شده که از طریق نقاط بازگشت سیستم عامل می توان دوباره بازی نصب شده را اجرا نمود اما به علت تغییرات در سیستم عامل سرعت پردازش گاهش یافته که این امر در هنگام استارت آپ سیستم به شدت احساس می شود.

تنها پیشنهاد ما به کاربران عدم آپدیت سیستم عامل تا زمان امتحان و تست آن توسط سایر کاربران و نصب تنها بسته هایی است که با تگ مهم علامت گذاری شده است. به قول معروف تا زمانی که سرتان درد نمی کند به آن دستمال نپیچید.

No comments: