Friday, November 2, 2012

How to Download From YouTube?

با عنایت به استقبال بی نظیر مخاطبان از بدو ایجاد این بلاگ تاکنون از آموزش و یا به عبارتی ترجمه یک مقاله انگلیسی در مورد روش های دانلود از سایت های اشتراک فیلم ما را بر ان داشت با توجه به نتایج جستجو و کلمات مورد جستجو مقاله دوم از این دست را جهت مطالعه شما عزیزان ارائه نماییم.
در این پست سعی شده بر اساس وضعیت موجود در کشور و نحوه دسترسی به سایت یوتیوپ با توجه به گستره مخاطبان آن روش هایی جهت دانلود، مستقل از سکو در دسترس همگان قرار گیرد.

تمامی افزونه ها قابل نصب بر روی مرورگر بر روی مروگر فایرفاکس تست شده است و در این مقاله بحث نصب افزونه  بر روی سایر مرورگرها مطرح نمی گردد.

در قدم اول به تشریح مراحل کار می پردازیم:
  • جهت دسترسی به سایت یوتیوپ و دانلود فیلم مشکل اول مسدود بودن این سایت می باشد. ما در اینجا روش های رفع مسدودیت را مرور نمی کنیم تنها دلیل مطرح کردن این بند، یاد آوری در مورد نرم افزارهایی است که قابلیت دانلود از یوتیوپ را به شما می دهد. در اکثر این برنامه ها به دلیل عدم وجود تنظیمات امنیتی ارتباط صرفا از طریق درگاه اینترنت برقرار می شود و اگر این درگاه توسط شخص ثالث مورد مسدودیت در برخی از سرورها قرار گیرد، برنامه مذکور قادر به دانلود و اتصال به شبکه یوتیوپ نخواهد بود. بنابراین اولین قدم رفع محدودیت دسترسی به سایت YouTube است.
  • مورد دوم جهت یادآوری سیاست های سایت یوتیوپ است که به کاربران امکان دانلود فیلم را از روی سایت نمی دهد. این سیاست از زمان تاسیس این سایت تا کنون باقی مانده است. جهت دانلود کاربر باید در قدم دوم به نوعی این سیاست را دور بزند.
همانطور که در متن فوق اشاره شد این مقاله تنها به بیان روشهای دانلود می پردازد و نحوه دسترسی به سایت یوتیوپ بر عهده کاربر خواهد بود، اما کماکان روش های معرفی خواهند شد که بتواند دو بند فوق را با هم تلفیق نماید.


http://www.tipsotricks.com/wp-content/uploads/2011/10/YouTubeDownloaderLogo1.jpg1-به سایت یوتیوپ رفته، ویدیو مورد علاقه خود را پیدا و انتخاب کنید. جهت دانلود کلمه Kiss را به ابتدای ادرس سایت اضافه کنید. مثال : 

www.Kissyoutube.com/ghjflk567fd
نام این روش در میان کاربران یوتیوپ به بوسه یوتیوپ مشهور است!


2-افزونه Grease Monkey را از افزونه های فایرفاکس نصب نمایید. سپس اسکریپت دانلود از یوتیوپ را نصب نمایید. برای اینکار در گوگل Youtube Script را سرچ نمایید.با رفتن به سایت نمایش داده شده و کلیک بر روی دکمه Install اسکریپت  به افزونه افزوده می شود. با توجه به تعداد عظیم اسکریپت ها ممکن است نتایج دانلود در یوتیوپ با تنظیمات بیشتری در اختیار شما قرار گیرد. برای مثال زمان لود شدن فیلم در یوتیوپ لینکی جهت دانلود با فرمت MP4 و یا FLV در اختیار شما قرار گیرد. در برخی موارد حتی اسکریپت با توجه به کیفیت موجود پسوندهای مختلف با کیفیت های مختلف را نشان می دهد. محل نمایش این لینک در یوتیوپ با توجه به نوع اسکریپت متفاوت خواهد بود اما در بیشتر مواقع بالای پنجره نمایش ویدیو و یا در ذیل آن قرار دارد.


3- نصب افزونه YouTubeDownloader در فایرفاکس، با رفتن به یوتیوپ و شروع پخش، ایکون افزونه در مرورگر شروع به چرخیدن می نماید که می توانید با کلیک بر روی کار دانلود را آغاز نمایید.



4- استفاده از سایت های لینک مستقیم که این امکان را به شما می دهند با وارد کردن لینک ویدیو ادرس مستقیم آن و حتی با فرمت دیگری آن را دانلود نمایید. البته در این سایت های باید برنامه جاوا در مرورگر نصب باشد. با توجه به مشکل امنیتی ریسک بالا در آخرین نسخه جاوا در زمان نوشتن این پست، این افزونه به طور خودکار توسط مرورگر موزیلا غیرفعال شده است. جهت دانلود اینجا و اینجا و اینجا کلیک کنید.


5- استفاده از برنامه های پخش موسیقی و تصویر همچون VLC و KMPlayer در صورتی که بتوانید بدون پورت و تغییر آی پی به اینترنت دسترسی پیدا کنید و بلوکه بودن یوتیوپ را بشکنید.


6- جستجو در سایت افزونه های فایرفاکس و پیدا کردن سایر افزونه های مرتبط با دانلود از یوتیوپ در این نشانی


The One  یکه تاز است

No comments: