Friday, April 5, 2013

F14 Tom Cat in Blender

مدتی پیش هنگام جستجو در اینترنت متوجه شدم که از هواپیمای جنگنده شکاری F14، چیزی به صورت مدلسازی شده برای بلندر وجود نداره. شکاری های F22,F16 به سادگی با یک جستجو قابل دسترسی هستند اما جای این جنگنده افسانه ای خالی بود.
با توجه به علاقه شخصی به این نوع مدل هواپیما و نحوه پرواز آن تصمیم گرفتم شخصا نسبت به ساخت یک مدل واقعی در بلندر بپردازم. 


جهت دیدن تصاویر با کیفیت بر روی آنها کلیک کنید

قولی که قبل از رسیدن تعطیلات نوروز در کنار فعالیت های دیگر به خودم داده بودم. تو این مدت گاهی خسته شدم و چند روزی اصلا سراغ مدل و تصاویر واقعی جنگنده و نحوه پرواز و قطعات تشکیلی، نقشه های ساخت اون نرفتم، تا اینکه در شب گذشته تصمیم گرفتم قبل از اتمام تعطیلات نوروزیم این کارو تموم کنم و رو اینترنت بزارم.
امروز کار مدلسازی این جنگنده تموم شد. با توجه به اینکه  آمریکا و ایران تنها از این جنگنده استفاده کردند و تا چند سال پیش هم به غیر از ایران، امریکا F14 رو از رده خارج کردند و تنها ایران استفاده کننده است نقش پرچم ایران رو برای طرح روی بدنه قرار دادم. نام نیروی هوای جمهوری اسلامی ایران هم به اختصار انگلیسی بر روی یک طرف از بدنه نقش بسته.

 پروژه F14 با توجه به نقشه های متعدد اون و سایر مدل جنگنده ها در عرض 4 روز ساخته شد. مدل ساخته شده در حالت شیرجه شکاری ساخته شده، که تو این حالت خود F14 بالهاشو جمع می کنه.

جهت دیدن تصاویر با کیفیت بر روی آنها کلیک کنید
طرح دماغه جنگنده به واقع در Blender چالش برانگیز بود، بارها به علت عدم مطابقت با طرح ها و تصاویر واقعی مجبور به حذف قسمتی از کار شدم تا بالاخره تونستم مدلشو در بیارم.
رفته رفته با تکمیل قسمتها، کار پیدا کردن نقاط (Node) در میان آن همه نقطه موجود سخت می شد. تا بالاخره طرح به پایان رسید. تنظیمات زمینه بیشتر به حالت کوهستان طراحی شده و وضوح تصویر رندر بر روی 3840*2160 قرار گرفته که نتیجه کارو شفافتر نشون می ده. قسمت خدمه هم جدا از بدنه طراحی شده که بعد با ارائه حالت شیشه به متریال تغییر شکل پیدا کرده.
سعی شده تا حد امکان جزییات رعایت شود.


فایل نهایی بر روی سرورهای Blender Swap با حقوق کپی لفت جهت بررسی و استفاده عموم مردم قرار گرفته است.

حجم فایل در حالت غیرفشرده برابر 1.3 مگابایت است که متشکل از 18717 نقطه و 10998 صفحه  می باشد.

حجم فایل فشرده 332 کیلو بایت        جهت دانلود از سایت Blender swap کلیک کنید.


به روز رسانی: سایت Blender Swap فایل ارائه شده را نیازمند به کار بیشتر و فعالیت بر روی گوشه ها می داند به همین دلیل از انتشار عمومی ان جلوگیری نموده است.
آلترناتیو پرشین گیگ جهت دانلود با افتخار تقدیم می گردد.

No comments: