Saturday, April 27, 2013

زیر پوست، بزرگترین کشتی مسافربری جهان

allure-of-the-seas-worlds-largest-passenger-ship
کشتی مسافربری Allure of the Seas بزرگترین کشتی تفریحی جهان تا حال حاضر به شمار می رود. مشخصات عمومی این کشتی به شرح ذیل می باشد:
  • 225282 GRT (تناژ ناخالص در هنگام ثبت)
  • 362 متر طول
  • 66 متر عرض شناور در حداکثر فاصله
  • 65 متر ارتفاع از خط آب
  • سرعت 22 گره دریایی
  • 16 عرشه مسافری و 24 آسانسور
  • 4 موتور با قدرت رانش 7500 اسب بخار برای هر موتور
  • 5400 مهمان،6318 مهمان در کل به همراه 2384 خدمه (از 80 کشور دنیا)

تصاویری که در ادامه ملاحظه خواهید نمود توسط  eatababy از روی عرشه این کشتی در یکی از تورها برداشت شده است.( هزینه هر تور برابر با 150$ است!)  بیش از 104 عکس از این عکاس در سایت  Imgur به ثبت رسیده است. در آلبوم زیر قسمتهایی را از این کشتی می بینید که برای ورود مسافران ممنوع است.
آلبوم کامل را در این ادرس بیابید:
http://imgur.com/a/HJ5Md

آشپزخانه


تهیه سالاد

allure of the seas kitchen (9)


طبخ گوشت

allure of the seas kitchen (1)


Friday, April 19, 2013

آموزش خط فرمان-قسمت هجدهم

در محیط سیستم عامل های تجاری، خصوصی نرم افزار های متنوعی جهت انالیز هارد دیسک و شناسایی بلوک های خراب و یا نحوه پارتیشن بندی موجود است اما در لینوکس چه طور؟
جهت آنالیز و تعمیر فایل سیستم در سیستم عامل های گنو/لینوکس می توانید از خط فرمان قدرتمند آن بهره ببرید. با استفاده از دستورات یاد شده در ذیل که توضیحات آنها در مقابل هر کدام ذکر شده است می توانید فایل سیستم های ext2,3,4-FAT-DOS را آنالیز نمایید.


آنالیز و تعمیر فایل سیستم

دستور توضیح
# badblocks -v /dev/hda1 بلوك‌هاي خراب را بر روي hda1 بررسي كن   
# dosfsck /dev/hda1 درست بودن پیکربندی dos بر روی دیسک hda1 را بررسی یا درست کن   
# e2fsck /dev/hda1 درست بودن پیکربندی ext2 بر روی دیسک hda1 را بررسی یا درست کن   
# e2fsck -j /dev/hda1 درست بودن پیکربندی ext3 بر روی دیسک hda1 را بررسی یا درست کن   
# fsck /dev/hda1 درست بودن پیکربندی linux بر روی دیسک hda1 را بررسی یا درست کن   
# fsck.ext2 /dev/hda1 درست بودن پیکربندی ext2 بر روی دیسک hda1 را بررسی یا درست کن   
# fsck.ext3 /dev/hda1 درست بودن پیکربندی ext3 بر روی دیسک hda1 را بررسی یا درست کن   
# fsck.vfat /dev/hda1 درست بودن پیکربندیfat بر روی دیسک hda1 را بررسی یا درست کن   
# fsck.msdos /dev/hda1 درست بودن پیکربندی dos بر روی دیسک hda1 را بررسی یا درست کن 

Wednesday, April 10, 2013

تعیین سطح آنلاین و رایگان زبان انگلیسی

اهمیت زبان انگلیسی بر هیچ کس پوشیده نیست. یادگیری زبان در کنار دیگر مهارتها می تواند آینده بهتری را برای علاقمندان آن رقم بزند. با توجه به گسترش و ضریب نفوذ اینترنت در ایران دسترسی سریع به خیل عظیمی از اطلاعات نیز در چندسال اخیر به سرعت امکان پذیر است اما در کنار دسترسی به شبکه و طرح و جستجوی مسائل و مشکلات داشتن حداقل سواد کافی به زبان انگلیسی برای کاربران ضروریست.
حال اگر تحصیلات آکادمیک داشته باشید سطح لازم زبان انگلیسی جهت انجام امور برای شما بالاتر خواهد بود. بسیاری از کاربران به صورت تجربی و گشت و گذار در اینترنت حداقل با زبان انگلیسی اشنایی دارند اما افرادی که سابقا به مطالعه زبان می پرداختند و اکنون آنرا کنار گذاشته اند و همچنین افرادی که به تازگی قصد مطالعه بیشتر زبان را دارند نیازمند به مشخص کردن حداقل اطلاعات زبان انگلیسی و یا به عبارتی یک آزمون تعین سطح دارند.
 در اینجا مجوعه از چند سایت جهت آزمون رایگان و سریع برای تعیین سطح زبان انگلیسی معرفی شده است که امیدواریم مورد استفاده شما قرار گیرد.
قبل از استفاده از سایت های باید به این نکته توجه داشته باشید که تک آزمون به هیچ وجه سطح عمومی زبان شما را مشخص نمی کند بنابراین از چند لینک برای آزمون استفاده نمایید و و نتایج را به صورت میانگین در نظر بگیرید. گفتنی است در تعدادی از لینک های ارائه شده بعد از پایان آزمون و مشخص کردن وضعیت کاربر اطلاعاتی از قبیل آمادگی برای سایر آزمون های بین اللملی و سطح حال و مورد نیاز برای این آزمونها در اختیار کاربر قرار می گیرد.


Friday, April 5, 2013

F14 Tom Cat in Blender

مدتی پیش هنگام جستجو در اینترنت متوجه شدم که از هواپیمای جنگنده شکاری F14، چیزی به صورت مدلسازی شده برای بلندر وجود نداره. شکاری های F22,F16 به سادگی با یک جستجو قابل دسترسی هستند اما جای این جنگنده افسانه ای خالی بود.
با توجه به علاقه شخصی به این نوع مدل هواپیما و نحوه پرواز آن تصمیم گرفتم شخصا نسبت به ساخت یک مدل واقعی در بلندر بپردازم. 


جهت دیدن تصاویر با کیفیت بر روی آنها کلیک کنید

قولی که قبل از رسیدن تعطیلات نوروز در کنار فعالیت های دیگر به خودم داده بودم. تو این مدت گاهی خسته شدم و چند روزی اصلا سراغ مدل و تصاویر واقعی جنگنده و نحوه پرواز و قطعات تشکیلی، نقشه های ساخت اون نرفتم، تا اینکه در شب گذشته تصمیم گرفتم قبل از اتمام تعطیلات نوروزیم این کارو تموم کنم و رو اینترنت بزارم.
امروز کار مدلسازی این جنگنده تموم شد. با توجه به اینکه  آمریکا و ایران تنها از این جنگنده استفاده کردند و تا چند سال پیش هم به غیر از ایران، امریکا F14 رو از رده خارج کردند و تنها ایران استفاده کننده است نقش پرچم ایران رو برای طرح روی بدنه قرار دادم. نام نیروی هوای جمهوری اسلامی ایران هم به اختصار انگلیسی بر روی یک طرف از بدنه نقش بسته.

 پروژه F14 با توجه به نقشه های متعدد اون و سایر مدل جنگنده ها در عرض 4 روز ساخته شد. مدل ساخته شده در حالت شیرجه شکاری ساخته شده، که تو این حالت خود F14 بالهاشو جمع می کنه.

جهت دیدن تصاویر با کیفیت بر روی آنها کلیک کنید
طرح دماغه جنگنده به واقع در Blender چالش برانگیز بود، بارها به علت عدم مطابقت با طرح ها و تصاویر واقعی مجبور به حذف قسمتی از کار شدم تا بالاخره تونستم مدلشو در بیارم.
رفته رفته با تکمیل قسمتها، کار پیدا کردن نقاط (Node) در میان آن همه نقطه موجود سخت می شد. تا بالاخره طرح به پایان رسید. تنظیمات زمینه بیشتر به حالت کوهستان طراحی شده و وضوح تصویر رندر بر روی 3840*2160 قرار گرفته که نتیجه کارو شفافتر نشون می ده. قسمت خدمه هم جدا از بدنه طراحی شده که بعد با ارائه حالت شیشه به متریال تغییر شکل پیدا کرده.
سعی شده تا حد امکان جزییات رعایت شود.


فایل نهایی بر روی سرورهای Blender Swap با حقوق کپی لفت جهت بررسی و استفاده عموم مردم قرار گرفته است.

حجم فایل در حالت غیرفشرده برابر 1.3 مگابایت است که متشکل از 18717 نقطه و 10998 صفحه  می باشد.

حجم فایل فشرده 332 کیلو بایت        جهت دانلود از سایت Blender swap کلیک کنید.


به روز رسانی: سایت Blender Swap فایل ارائه شده را نیازمند به کار بیشتر و فعالیت بر روی گوشه ها می داند به همین دلیل از انتشار عمومی ان جلوگیری نموده است.
آلترناتیو پرشین گیگ جهت دانلود با افتخار تقدیم می گردد.

Monday, April 1, 2013

Easy learn linux command line- Part 17

what do you do if you want to convert a file format from Dos to Linux Base OS?

to night we will learn how to use command line in linux terminal to convert some file format to linux and which commands use to recognize available format for convert.




Command Description
# dos2unix filedos.txt fileunix.txt convert a text file format from MSDOS to UNIX   
# recode ..HTML < page.txt > page.html convert a text file to html   
# recode -l | more show all available formats conversion   
# unix2dos fileunix.txt filedos.txt convert a text file format from UNIX to MSDOS