Tuesday, January 25, 2011

مقاله: مهندسی ارزش

مهندسی ارزش دانشی است که با پیاده شدن آن در هر نوع صنعت و یا خدماتی می توان به کیفیت بالاتر دست پیدا نمود. در پروژه های بزرگ دنیا در کنار تمامی مهندسان حاضر، به طور حتم یک مهندس ارزش نیز وجود دارد. حضور یک مهندس ارزش در یک پروژه می تواند به طرق گوناگون پدیدار شود، همچون در آغاز و یا در اواخر پروژه. اما اگر خواهان افزایش کیفیت موجود هستید حتما باید بدانید حضور چنین مهندسی در ابتدای کار که از هزینه های سرسام آور خبری نیست مرقون به صرفه تر است. با تشکیل یک تیم از مهندسان ارزش در کارخانجات در کنار افزایش کیفیت شاهد کاهش چند میلیون دلاری هزینه های موجود خواهیم بود. البته نباید وجود مهندسان ارزش را تنها در کاهش هزینه بدانیم، همانطور که در ابتدا نیز توضیح داده شد یک مهندس ارزش تنها کیفیت محصول را افزایش می دهد که در اکثر مواقع به همراه این کیفیت عالی کاهش هزینه های سازمان نیز بوجود می آید. برای مثال با روش های ارزش به این موضوع پی می بریم که در تولید یک محصول 20 دلاری می توان یک جزئ 1 دلاری را حذف کرد، حال اگر کارخانه در سال 5000 واحد از این محصول تولید کند با پیاده سازی مهندسی ارزش کارخانه 5000 دلار در هزینه ها صرفه جویی نموده است. مطمئنا این صرفه جویی در صورت انتقال به قیمت تمام شده سبب بدست آوردن سهم بیشتری از مشتریان و بازار خواهد شد.

در مقاله ارائه شده در مورد نحوه پیاد سازی مهندسی ارزش در هنگ کنگ، نگرش مدیران صنایع، محدودیتهای استفاده از مهندسی ارزش و ... مطلع خواهیم شد. در زیر چکیده ای از این مقاله ذکر شده است:

" مهندسی ارزش (VE) یک راه برای بهبود تاثیر و جستجو درباره بهترین توازن بین هزینه، قابلیت اطمینان و عملکرد محصول و یا خدمات است. گرچه مهندسی ارزش هنوز مراحل ابتدایی خود در هنگ کنگ می پیماید، با وجود این، نشانه هایی از استفاده مهندسی ارزش در بخش های خصوصی و عمومی وجود دارد. در حال حاضر این مقاله بر توسعه مهندسی ارزش در هنگ کنگ بر حسب پذیرش آن توسط صاحبان صنایع تاکید دارد. جزئیاتی از آموزش مهندسی ارزش، تحقیقات موسسه آموزشی و حرفه ای در هنگ کنگ نیز در این مقاله مطرح می شود."

واژگان کلیدی: "مهندسی ارزش، مدیریت ارزش، آموزش و پژوهش، موسسه حرفه ای، هنگ کنگ"

برای دیدن این مقاله بر روی نام آن کلیک کنید.

مهندسی ارزش حجم:92 Kb فرمت: Pdf

مجوز انتشار: Gnu FDL

کپی برداری با ذکر نام مترجم و مرجع بلامانع است.


No comments: